jans

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Jan Sandström - 18 maj 2012 11:38

Ja för er som jobbar och står i på ett vardagsjobb spelar ju helgen någon roll.

För mig som "bara" går hemma och Inger som jobbar inom vården har helgen spelat ut sin roll.

Det enda jag märker av helgen är lördag morgon och "Ring så spelar vi" på radion eljest kan vi ha helg mitt i veckan beroende på när Inger har sina lediga dagar och inga ungar som går i skolan heller så att helgen märks.

Men nu har vi helg, Inger slutar i eftermiddag och är sedan ledig.

I morgon lördag ska vi till hennes storebror och äta, sedan åker vi till stugan.

Då är det skönt att några barn bor hemma och som sköter om husdjuren.

Hur vi ska få till det sedan blir knepigt, antingen dra med oss djuren upp eller skaffa djurvakt här hemma.


Nåja de problemen löser vi, nu skiner solen och jag ska ta mig en kopp kaffe i trädgården och lyssna på    fåglarna.

Solrosfröna börjar tryta så snart får jag ta ned automaterna fast de ska snart upp igen.

Det är som trädgårdsmöblerna, hinner knappt ställa ut dem förrän de ska plockas in igen.


Kaffe va det ja    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards