jans

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Jan Sandström - 9 juni 2012 13:15

Ja förra lördan va man på vigsel, bröllopp, 50 och 60-årskalas på samma gång.

Det var min svåger, alltså Ingers storebror som gifte sig med Ia eller Eva som hon är döpt till.

Ja jag vet ju egentligen inte om hon är döpt men man brukar ju säga så.

De blev ett i Kapellet på Kyrkans lägergård som ligger på Svedjan i Tavelsjö utanför Umeå.

Efter vigsel och därefter middag med inbjudna gäster åkte vi till bygdegården inne i Tavelsjö där fler, rent av många gäster väntades och vi skulle fira Hans-Göran som nyligen fyllt 60 och Ia som skulle fylla 50.

Det blev en toppendag (ja förutom att det regnade småspik och blåste kuling men det var ju utomhus det) och allt gick efter planerna om än med lite krisartat av och till, men det löste sig som han sa han som sket i vattnet.

Tur att det finns mobiltelefoner att ta till när det behövs.

Som sagt, vi åt god mat och tårtor i långa banor och olika sorter som "tjejerna" bakat under veckan och dagen innan.

 

Jag bistod med tårtskyltar jag gjort av björkkubbar, små sådana med en skåra i där jag satte fast ett inplastat kort med tårtans namn och innehåll på baksidan så att det gick att se vilka som var laktosfria eller innehäll ditt och datt, för det innehöll tårtorna, tro mig.

Det bjöds på dans av Björkstalaget och gästerna fick även vara med i danserna.

 

Inte jag, jag fotograferade mest hela kvällen.

Söndagen gick åt till städning av lägergården men det gick snabbt undan med så många inblandade.


Måndag morgon skulle sotarn komma till stugan så jag åkte dit redan på söndag kväll.


I övrigt har jag besiktat bil och släp i veckan och de blev godkända utan anmärkning.


Nu i helgen har grabben Anders lånat bilen för en resa till Uppsala.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards