jans

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Jan Sandström - 20 juni 2012 07:59

Igår tisdag hade jag tid för service på hojen uppe i Storuman hos Yngvessons maskin.

Varför där kan ske någon undrar, jo för det första köpte jag den där och deras serviceanda är helt underbar gentemot Umeåfirmornas och sedan är prislappen under halva summan mot vad det skulle kosta här i Umeå.

Så vi gör en lite utflykt på 45 mil, det är ju ändå ingen sträcka för en som bor i den här delen av landet.

När killen tar hand om maskinen går vi ut och äter en bit.

Gårdanens väder utlovades med REGN så jag tänkte faktiskt köra upp den på släpen, jag gjorde i ordning ett stativ för hjulen men när vi skulle köra upp den gjorde vi bedömningen att det skulle bli problem, rampen i aluminium jag har till snöslungan är nog lite för kort så hojen kommer att ta i under, så jag får ordna det på annat sätt OM jag vill köra den på släpvagnen.


Vädret då, jo det var varmare än prognoserna och av regnet bidde det en tumme, alltså blev det inte så farligt, visst regnade det av och till men vi blev inte genomblöta.

Däremot höll de på med ett vägarbete på E12 då de spred ut ett tjockt lager lösgrus så det var som att köra på såpad väg, vi for än hit och än dit och det enda var att hålla lite fart så att man inte fastnade.

Men otäckt som vara den, hemvägen lörde vi över till 363:an men där var det också vägarbete före Hällnäs med grus och gropar, dock inte lika svårkört som tidigare.


I Lycksele stannade vi på OKQ8 och löste in rabattkuponger så vi fick lite fika.

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards