jans

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Jan Sandström - 26 juni 2012 18:05

Upptäckte i morse att vi fått punktering på bilen.

Vänster bakhjul var platt så det blev en verklighetstrogen test att byta hjul med originaldomkraften.

Men inte är det mycket att hänga i granen, eller det är kanske det domkraften duger till.

Visserligen är det en s.k saxdomkraft men den verkar gjord av tunn plåt.

Nu sitter det provisoriska hjulet där men det blir först till helgen vi lämnar in på lagning.

Hemma byter vi till ett vinterdäck som går att köra fortare på, det här har max 80 km/h som gräns.


Orsaken till punkan är dessa sprängstenar de spridit ut på vägen upp till stugan.

I och för sig tror jag att det skulle gå att täta med skum och det hade jag nog gjort om vi stått efter vägen igår när bilen var mer än fullastad.


Jag fick då in golvet i vedboden idag innan regnet så nu är den veckans projekt avklarat.


Skönt i alla fall att sitta ute på altan när regnet smattrar på taket och Inger gick in för att ordna något att äta.

Undrar vad hon slänger ihop för något gott.

Skönt även att vara ifrån husdjuren ett tag, det är liksom min semester och ungarna som är hemma sköter om dem så bra.

Men någon åska som de lovat har vi inte fått, tyvärr för det är härligt att sitta ute under taket när Tor drar fram på himlen, men det ska ju helst ske när det är mörkt ute.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards