jans

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Jan Sandström - 4 juli 2012 10:16

Inger sliter med att lada veden som legat på gräsmattan hela vintern.

Nu är det inte så mycket kvar, någon eller ett par kubikmeter bara.

 

Jag hade stora problem ed att vrida bilden rätt.


Bonden kör på åkern, det är trevligt att se på när det händer något.

Nu har han slåttrat och idag kommer han kanske och balar.

Det softar så gott av nyslaget gräs.


 

Men mest av alla sliter nog flugsnapparparet vi har i holken som sitter i björken vid altan.

Ut och in hela dygnet tror jag de flyger med "godsaker" till ungarna och vilket liv de för när maten levereras.

Helt underbart att ha dem här utmed.

Vi har fågelungar i fler holkar på tomten men dem hör man inte så mycket då de sitter bakom stugan i skogen.

Men jag upptäckte att jag kan prata med dem.

Igår när jag skruvade i ett eluttag på altan nära holken surrade myggor runt huvudet, så jag bad snapparna ta några så skulle jag inte debitera någon holkhyra.

Direkt fladdrade en fågel runt skallen där jag satt nedhukad och jag blev rent förskräckt av besöket (tror ändå det var en tillfällighet.)


 

Själv snickrade jag nya trappsteg till bron igår, självklart har jag då ont som    i händerna och höger knä som snart lagt av helt och hållet tror jag.

Men fint blev det.


Idag kanske Anders kommer hit och hjälper till, han kör då Eriks moped och kanske får han med Maria som då får köra den gamla moppen fast då tar det lite längre tid då den inte går lika fort.

Men de går väl bara ned till båten och fiskar, känner jag dem rätt så.


Ja nu är tredja kaffemuggen uppdrucken och jag är klar här så då återstår att

1, Luta ikull och sova en stund,

2, Hitta på något att göra (slipa gräsklipparen t.ex.)

3, Börja på ett nytt snickerijobb, en trapp till grässlänten.

Eller något annat, mer kaffe kanske   


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards