jans

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Jan Sandström - 11 juli 2012 17:06

Ja då fick vi vårt gruslass om 8,5 ton. men ska det där lilla väga så mycket     

Men vilken snittsare som körde lastbilen, lätt som en plätt backade han in på uppfarten utan att få ned något framhjul i diket på andra sidan vägen.

Smalt att backa in var det också men ingen tvekan där inte.

Och inte var killen mer än en "barnunge" heller   men det säger jag som snart är gammal gubbe.

Men duktig på att ratta lastbilen var han.

 

Lastbil från BBX med grus.


Nu återstår bara för övriga familjen att kärra gruset tilll den blivande grillplatsen.


Vi har av och till sett en stor fågel segla omkring högt där uppe, ja ibland lägre.

Lyckades ta ett någorlunda foto av den.

 

Jag har förstorat bilden ordentligt.

 

Vi tror det är en ormvråk för den ska finnas där borta i skogen.


Men det regnar av och till och däremellan duggar det och är grått.


Inger har börjat måla inne, jag sitter ute och lyssnar  på ljudboken "Sagor för barn över 18 år" av Tage Danielsson.

Vissa sagor är helt otroliga och jag skrattar högt där jag sitter   

Av Jan Sandström - 11 juli 2012 09:01

Ja om man är en fisk alltså, det är så grått, fuktigt och disigt att jag inte skulle bli förvånad om det kom en fisk simmandes för att ta myggen som svärmar runt mig   


Men erter regn kommer so, so,.. snö, vad vet vi egentligen om hur vädret blir i sommar, det kanske kommer att regna tills det övergår i snö


Jag får ju inte glömma, GRATTIS Peter som fyller 24 år idag


Jag minns den dagen när vi lämnade Erik hos min mor och far för att åka till BB, med oss hade vi Tomas och Anders som var med under hela förlossningen men de var mer intresserad av de Kalletidningar vi tagit med oss

Som tidigare gick allt lätt och fort och plötsligt hade vi 4 killar

Men skam den som ger sig, 4 år senare kom ändå tjejen

Än en gång, GRATTIS från mor och far ute på vischan


Som sagt, grått väder är det men skapligt varmt och vi sitter ute under plasttaket och hör hur det droppar från plåttaket


Kaffesugen, hur kan du tro det   


Dagens ja och gårdagens projekt är att kapa av en soffa från tresits till 2½-sits, varför?

Jo det ska bli en sån där bänk med två platser och ett litet bord mellan, en sån där som jag har i stan men nu ska vi göra en sådan här också av den gamla rumssoffan


I övrigt väntar vi på bättre väder så att barnen kan komma upp och börja med väggen och fönsterbyten


Hörde att Tomas ska komma hem till helgen, lillpojken som är stor och flänger runt i Europa nu på olika uppdrag


Blir det inget kaffe än, har ju bara druckit en mugg och evigheter sedan Inger gick in


Nä det är väl som ordspråket säger, den som väntar på något gott väntar oftast förgäves


Jag går in och fixar det själv, själv är bästa dräng eller vad det heter



Ha det gott och sköt om dig.

PS jag fick dit en punkt till slut   





Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards