jans

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Jan Sandström - 12 juli 2012 08:58

Godmorgon världen.


Jag drömde något i natt men kan inte komma ihåg vad. Det låter väl ganska bekant för allt som oftast kommer man inte ihåg något även om tanken ligger nära.

Jag liknar det med att försöka fånga en mygga i ett pincettgrepp mellan tumme och pekfinger, man ser egentligen myggan (drömmen) klart och tydligt men när man försöker gripa fatt i den (minnet) hoppar den snabbt åt sidan.


Det är inte som i går morse, vi satt och såg Allsång på Skansen häromkvällen då en skön Finska (fast hon var blondin) med fiol uppträdde och vilka skor hon hade, helt underbara och så sexiga, mer sådant på damerna.  

Hon och skorna drömde jag om och det kommer jag ihåg, tursamt nog. Men jag undrar hur många sådana drömmar jag haft utan att komma ihåg dem och där har jag gått misste om något gott.   


Här i veckan har jag hållit på med att göra en soffa kortare, från 3-sits till en 2½-sits.

Det ska alltså bli en sådan där soffa med två platser med ett litet bord mellan och nu börjar jag se slutet.

Jag har ju inte jobbat ihjäl mig med den utan tagit en bit lite nu och då. Nu fattas bara bordsdelen men den väntar jag med och ser vad det blir för spillvirke över från andra jobb.

 


Idag får vi barnbesök och det ska bli kul även om det är härligt att bara få vara här med Inger.

Inger ja, hon är en riktig latmask, vem skulle komma på tanken att ligga på rygg när man målar ett tak, rumstak inne.

 

Men vad kan man göra när man ska måla ovanför våningssängen som är fastbyggd i väggen.

Jag fick det ärofulla uppdraget att serva henne med färg på penseln.


Nu kom Inger med påtår och snart kommer barnen, undrar vem som fick uppdraget att stanna och sköta om husdjuren, det blev nog Maria gissar jag.

Men när de senare ska åka hem följer jag med och tar upp bilen till oss.


Sköt om dig.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards