jans

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Semesterslut och semesterstart

Av Jan Sandström - 13 juli 2012 09:34

Ja nu har Inger tre dagar kvar på sin semester, på måndag börjar hon jobba och tänk på måndag börjar min "semester".   

Vi har haft fantastiskt skönt de här veckorna även om det varit slitsamt ibland, alltså jobbat mycket.

Äktenskapligt har det varit allt annat än slitsamt, bara trevligt att få vara tillsammans.


Slitsamt var det igår när barnen kom hit och jobbade, de lade grunden till trädäcket där bordet och grillen ska stå.

Jag basade och ledde arbetet med datorritningen i famnen så mycket jag han med, och det han jag inte alltid, jag fick även serva dem med grejor de behövde och annat.


 


Det blev väl inte precis som jag tänkt men det blir bra ändå när trallgolvet är lagt


 

Inger kom och avsynade arbetet och hjälpte även till, Erik lekte mest med sin nya och Peter högg spaden i foten så två av tårna höll på att lossna, han skulle då tröstat sig med att det blev två tår mindre att ha nageltrång på   

Nä jag var inte rättvis mot Erik, han jobbade hårt han också och tårna satt kvar när skon togs av men det gjorde ont sa han.


Inger bjöd på nygräddade våfflor med sylt och grädde uppe på altan när hon inte stod och målade rumstaket andra varvet, idag stod hon på golvet med rollern på långskaft.


Men vad jag var slutkörd efteråt, värk hade jag i natt och har det även nu i händer och knän.

Det är med delade känslor det regnar så det skvalar  idag, det blir och kan inte jobbas med trallgolvet.

Skulle vara en perfekt dag till att hälsa på folk men då har vi ju ingen bil, skulle följt med dem igår men då skulle barnen stanna i Tavelskö och gå upp på berget, det hade jag ingen lust till och inte heller sitta och vänta i bilen.


Anders sa något om att komma upp för att sedan köra hem moppen, men det är det inget lämpligt väder för. 

Inger säger att jag behöver läggas in på sjukhuset nästa vecka, på avgiftning, kan inte förstå vad hon menar med detta.

Nä om man tog en tredje mugg kaffe kanske, skulle smaka gott  



Ta det lugnt i trafiken, Godmorgon.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards