jans

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Jan Sandström - 17 juli 2012 16:03

Det är skönt här nere i södern.

Sitter ute på farstukvisten och har naturligtvis druckit kaffe.

Så här ser det ut från där jag sitter nu.

 

Skön utsikt eller hur, jag trivs mer och mer ute på landet men det är nästintill för varmt idag, 22-23 i skuggan är inget för mig och inte heller sitta i solen.

Storstaden är inte heller något för mig OM det inte skulle vara för det kulturella såsom muséum och gamla byggnader eller en fin park att strosa i.


Resan ned gick fint  men ganska mycket trafik och många hojar mötte jag.

Men jag gillar inte dem som totalt struntar i allt vad trafikbestämmelser heter, de kör som om de stulit hojen och det kanske de gjort.


Så jag säger än en gång, ta det lugnt i trafiken.

Av Jan Sandström - 17 juli 2012 09:29

Idag blåser det en nordvästlig vind så då blev det altan 3 jag tog frukosten på tillsammans med Gunnar (katten).

 

Han brukar komma och vara med oss de gånger han är vaken vill säga.


Men nyss fick han något att jaga så det blev en rusning ut på gräsmattan där han bara satte sig.

Nu vet jag inte vars han dragit iväg.


Det är soligt med tunna molnslöjor och dröm om min förvåning att jag sovit tiktigt gott, efter att jag somnade någon gång.

Mår skapligt gott så det blir nog en MC-tur ned till Höga Kusten idag där jag nattar hos min kompis.

Han hade visst några funderingar över en ny kamera han köpt, inte för att jag är någon expert men jag har ju kört digital systemkamera några år.


Men det skulle va skönt att bara sitta hör och dricka kaffe också.


Nä dags att packa ihop lite grejor, väcka husdjuren där inne och ge dem mat.


Det kan bli fler inlägg idag, men lover inget säkert.


Ta hand om de dina.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards