jans

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Jan Sandström - 24 juli 2012 16:19

Fåglarna blir aldeles galna när det regnar, sitter och breder ut vingarna så att dem nästan blir aviga.

 


Grannens barn beter sig som barn ska göra, skriker och stojar högt    då en av dem duschar de andra två med trädgårdsslangen medan de hoppar på studsmattan.

 

Det enda jag funderar på är om mattan kan bli halkig av vattnet, det är så kul att höra barn leka och för dem är det sommar även om det kommer en och annan regnskur.


Men för vi "gamlingar"    blir det nog att sitta hemma om det regnar mer.

Känns inte så kul att åka bort på MC om det regnar, men man ska aldrig säga aldrig.


Jag sitter och planerar en semestertripp med Google Map, ett underbart verktyg.

Vi ska ju ned till Snöå Bruk i augusti och är det jag som får välja resväg så blir det via Vildmarksvägen som går nära Norska gränsen i Jämtland.

Men lite drygt 100 mil (108,1 enligt datorn) ned till Vansbrotrakten är väl ingen omväg   

Vi har ju två dagar på oss, den tredje dagen ska vi komma fram till kalaset.

Hem blir det dock kortaste eller snabbaste vägen men det blir ändå 65 mil

Troligtvis blir det att vi tar bilen men som jag sa, säg aldrig aldrig.


Inget nytt om grannen.


Sköt om dig



Av Jan Sandström - 24 juli 2012 11:03

idag är det verkligen en sommardag,över 22 grader i skuggan så fåglarna har fått komma ut.

 


De njuter av allt som finns att titta på men gapar lite väl högljutt ibland som bara tre parakiter kan.

Egentligen heter rasen nymfkakaduor men är mer kända under nymfparakiter.

Även kaninen skuttar runt i sin hage och käkar friskt gott gräs, ja han tycker det är gott, inte jag.


Men jag blev lite orolig när ambulansen kom och hämtade en granne tidigare i morse, undrar vad som hänt men det visar sig nog ganska snart.


I eftermiddag när Inger kommer hem och OM vädret håller i sig blir det troligen en MC-tur till några bekanta, vilka får vi se då.

Eller så stannar vi bara hemma och sitter ute på altan och nuter oavsett väder.


Ta hand om dina nära kära.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards