jans

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

Galna fåglar och ystra barn

Av Jan Sandström - 24 juli 2012 16:19

Fåglarna blir aldeles galna när det regnar, sitter och breder ut vingarna så att dem nästan blir aviga.

 


Grannens barn beter sig som barn ska göra, skriker och stojar högt    då en av dem duschar de andra två med trädgårdsslangen medan de hoppar på studsmattan.

 

Det enda jag funderar på är om mattan kan bli halkig av vattnet, det är så kul att höra barn leka och för dem är det sommar även om det kommer en och annan regnskur.


Men för vi "gamlingar"    blir det nog att sitta hemma om det regnar mer.

Känns inte så kul att åka bort på MC om det regnar, men man ska aldrig säga aldrig.


Jag sitter och planerar en semestertripp med Google Map, ett underbart verktyg.

Vi ska ju ned till Snöå Bruk i augusti och är det jag som får välja resväg så blir det via Vildmarksvägen som går nära Norska gränsen i Jämtland.

Men lite drygt 100 mil (108,1 enligt datorn) ned till Vansbrotrakten är väl ingen omväg   

Vi har ju två dagar på oss, den tredje dagen ska vi komma fram till kalaset.

Hem blir det dock kortaste eller snabbaste vägen men det blir ändå 65 mil

Troligtvis blir det att vi tar bilen men som jag sa, säg aldrig aldrig.


Inget nytt om grannen.


Sköt om dig



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards