jans

Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Jan Sandström - 31 juli 2012 16:19

Vet inte vad det har varit i dagens kaffe, är så pratglad.


Tvätten fick jag ta ned INNAN den alldeles blåste iväg.


Skulle ju säga att Google map älskar jag, ett underbart verktyg när man planerar att resa någonstans.

Vi ska ju köra Vildmarksvägen nästa vecka och tänk vad det finns information på nätet.

Hur 17 klarade man av att åka någonstans förr i tiden.

Inte hade man någon GPS heller   


Av Jan Sandström - 31 juli 2012 15:54

Kommer ni ihåg vem som sa (skrev) det.

Det va ju jag, alldeles nyss här i rubriken  


Nä det var ju "farbror Melker" på Saltkråkan när han satt och metade och Tjorven kom förbi med sin hund Båtsman.

Det klickar inte för er under 40, Saltkråkan var ju en då spännande TV-serie och filmer som Astrid Lindgren skrev.


Och skämtet som jag drog är uppe myntade Hasse Alfredson i en sketch om pensionären som skulle på på bio.

"Gammal man gör så gott han kan, dansar fan så illa, händer fötter rörer han men röven den står stilla"

Tjoflöjt.


Kom ifrån ämnet jag skulle skriva om   men så är ett i ett rörigt huvud.

Det sägs ju att den som har rörigigt på sitt skrivbord har det lika rörigt i huvudet. Hur är det då hos dem som har helt tomt på sitt skrivbord.   

Den va kul va?


Skärpning.

Det bidde ingenting idag av vad jag tänkt göra, ingen shopping, ingen tupplur, inget datorskruvande.

Jag satte mig och såg matinéfilmen som nu flyttats till SVT2 av någon outgrundlig sporthändelse.

En gammal kul film om (  nu blåste torkställningen med tvätt ikull) gubbar på någon ö utanför Norrtälje.

Tvätten stod på en ställning uppe på altan, den ute på gräsmattan tror jag står kvar.

Det susar i säven alltså.


Jo datorn, jag kikade in i öppningen för SD-minnet men hittade inte felet, den har ju en fjäder som spänns så att minnet kommer ut om man än en gång trycker in det lite extra. äDet är det som krånglar.

Men jag vete 17 om et är lönt att öppna datorn för att kolla, jag har ju en liten kortläsare som sätts in u en USB-port.

Skruvandet är inget obekant för mig som gammal TV-tekniker och jag hade egen servicefirma i 10 år, en gång i tiden. Sedan satte hälsan stopp för mekandet. Jag har ont i mitt högra knä idag, kan vara blåsten jag känt av.


Filmen ja, som vanligt gubbar som skåpsuper (hembränt), deras kärringar är bitska men kärvänliga, ungdomar (typ 30+) som vänslas och pussas, gubben som håller på att dö och får supar på löpande band, men inte dör han inte.

Lite dramatik med båt i sjönöd, kärlek och humor. Det man kan vänta sig av en film från 50-talet någon gång.


Nä nu får jag ta in tvätten innan den blåser bort alldeles, grannen kanske inte vill ha mina underkläder eller lakan.


Håll i hatten och sköt om dig.

Av Jan Sandström - 31 juli 2012 13:29

Det blev och blir ingen shopping idag, jag ids bara inte.

Har också så jäkligt ont i mitt högra knä, det har suttit i sedan igår och de gymnastiska övningarna   


Tror jag gör som Gunnar.

 

Ja inte ser förvåna ut utan tar en lur i stolen, två stolar behöver jag nog.


Sen gick datorn sönder, den inbyggda kortläsaren blev det nått fel på, får inte in minneskortet.

Säkert något kontaktstift som böjde sig.

Skruvarjobb alltså, men efter tuppluren.


Sov gott.


Av Jan Sandström - 31 juli 2012 09:55

Jaha, vad ska man hitta på att skriva om nu då, gårdagen kanske.

Det kom regn, 4 droppar på altantaket ungefär, så där ser man hur säker "min" spådom om vädret var   

Men det hängde i luften och duggade så allt var blött.

Sex blev det också men inte som jag tänkt, man ska inte tänka så förbaskat mycket ibland.

Trodde jag skulle kunna prestera något extra men inte då, jag är ju inte 17 år längre och kan hur mycket som helst  

Jag blev då på ett sätt tillfredställd men som man säger, "jag räckte inte ända fram så det räckte till Inger".

Nog om detta.



Morgonen började med blå himmel men nu har det mulnat på, jag som hängde en tvätt utomhus så nu ska ni se att det kommer regn, fast väderpinnen här hemma visar inte på det.

Den torkar nog ganska fort idag men såg att det är hög tid att skaffa en ny torkvinda eller åtminstone ny lina till den.

Vissa delar hänger ihop med en tunn tråd så rätt vad det är har jag väl allt på backen.


Det här får bli dagens göromål,

1. Ny tvättvinda, K-Rauta hade extrapris på en.

2. Nytt torkarblad till bilen, det jag köpte sist på Biltema var värdelöst och missar halva rutan, borde reklamera.

3. Bensindunk som är fylld, köpte förut en 20-liters men den är för otymplig, bättre med 10-liters men å andra sidan kan man ju nöja sig med att tanka halva dunken.


Naturligtvis ligger affärerna på var sin sida om stan så det får bli en kompromiss.

Det är säkert något mer jag har på köplistan.


Ha en bra dag den sista Juli.

I morgon är det Augusti.


Sköt nom dig.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards