jans

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Go lördagmorgon

Av Jan Sandström - 4 augusti 2012 07:42

Härlig morgon, vindstilla och lite drygt 14 grader i paradiset.

Men jag har sovit dåligt här på morgonsidan så straxt före 7 steg jag upp och gjorde fika.

Nu är det "Ring så spelar vi" på radion men jag har den lika väl avstängd OM jag inte har sådan   tinnitus i mitt vänstra öra, jag hör knappt vad jag tänker så radion distraherar och dämpar oljudet.

Men somnade tidigt igår och sov bra frammåt 5-tiden då jag vaknade.

Kan det vara förkylningen ungarna har haft, skulle va lämpligt att åka på det inför resan vi ska göra.


Appropå resan så har vi fått sådan obalans på något framhjul men bara vid 110 km/h, ja jag vet ju inte om det upphör vid högre hastighet, man får ju inte köra fortare. Vid 90 går den så lugnt.

Måste prova att skifta med bakhjul och se vilket det är, sedan är frågan om någon verkstad hinner fixa det till onsdag.

Eljest är lösningen att lägga på ett vinterhjul bak, drar jag då ut dubbarna blir det både lagligt och tystare.

Vi har ju ändå tänkt köpa nya vinterdäck till hösten.


Jag har ju haft problem med ett torkarblad som inte tagit jämt utan lämnat en del mitt framför föraren så jag köpte ett nytt på Biltema i förrgår, det är precis likadant så jag får reklamera det.

Det är ju inget billigt blad utan ett Bosch märkesblad, kan det vara ett felaktigt parti dem säljer.


Åkerbäck ja, där jag och Inger en gång träffades var sig inte likt som för 37 år sedan. Men logen står kvar och används troligen som garage eller förråd.

Så här ser den ut i alla fall.

 

Tänk vad många danser man varit på där inne.


Nu ska jag gå in och väcka Inger med en stor kopp te.


Ha en skön lördag, det tänker jag ha.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 07:07

Lördag den 20/4 och en dag kvar   Igår skrev jag ut några sidor med QR-kod så att folk får lättare att betala när de besöker Överrädå Byaförenings aktiviteter. Ute flyttade jag alla 13 däck jag förvarar, funderar på nån ställning bakom förråd...

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards