jans

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Jan Sandström - 6 augusti 2012 21:32

Ser att väderprognosen säger regn i morgon nästan hela dagen men att onsdag ska bli skaplig, kvällen ska bli solig och fin och det är bra för då ska vi åka räkbåten som går på Umeälven ut mot havet en bit och tillbaks.

Förra gången vi åkte småregnade det så att fönsterrutorna var igenimmade och man såg ingenting.


Nu har jag kollat på bildäcken och vänster fram har fått något fel för det var det som är oballanserat och skakar så hemskt.

Men det är något fel på hjulinställningen för däcken är nästan helt slut och jag köpte dem i fjol våras. Eller så är det de andra som är lite för tung på gasen ibland.

Trist men så är det och någon inställning får jag inte före det vi reser bort.


Bara att gilla läget som ungarna säger.


Ha det så gott.

Av Jan Sandström - 6 augusti 2012 08:56

Grattis NASA till den lyckade landningen på Mars, men jag missade direktsändningen i morse.

Tänk att de lyckas skicka en bil från jorden till mars och mjuklanda den utan skador.

Då borde väl vi klara av att köra en badtunna från Vännäs mot Vindeln och få ned den hel på marken, men ibland tvivlar jag på att vi lyckas.

Nu har ju i och för sig NASA en helt annan buget för projektet än vad vi har, men med lite mer pengar att spendera kunde vi ju bygga en ny bred väg till stugan och ta dit en stor mobilkran som enkelt lyfter tunnan på plats.

Nu blir det till att köra bilen på åkern och backa släpen in bredvis platsen, anlita några starka personer com lyfter tunnan dit den ska. Under förutsättning att inte bonden fått för sig att han ska plöja åkerbiten innan.

Ska bli intressant om det går eller om det blir mer ved till caminen.


Godmorgon, nu blir det påtår innan jag åker iväg för att handla lite.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards