jans

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Jan Sandström - 10 augusti 2012 22:07

Ja då blev det kväll igen men nu sitter vi i en stuga på Orsa Camping, Inger har redan lagt sig i sin säng.

Vi åt pizza på rest men vilka priser, helt sanslösa men skapligt goda och fina, jag har dock både sett och smakat bättre och billigare.

Stugan är fin.

 


I morgon ska vi gå en sväng i Mora, äta en bit för att sedan åka till 60-årskalaset.

Därefter ligger vi i bilen nästa natt på en av tre rastplatser jag sett ut som lämpliga.


Nu kryper även jag isäng, ska bara öppna ett fönster då det är så varmt här inne samt sätta kamerabatterierna på laning.


Sov gott.

Av Jan Sandström - 10 augusti 2012 19:53

Vi sitter på strandrestaurangen på Orsa camping och ska äta middag.

Av Jan Sandström - 10 augusti 2012 15:48

Sitter på vildmarkscafe i Åsarna och äter renklämma.
Snart får vi våffla med snåttersylt (hjortron) och grädde.
Kaffe för mig och Te för Inger. Naturligtvis.

Av Jan Sandström - 10 augusti 2012 10:07

Nu sitter vi och fikar i cililicerade trakter där Internet och telefon fungerar.

Vi har kört Vildmarksvägen och varit uppe på kalfjället, helt unerbara trakter.





I Vilhelmina stannae vi och åt eller fikade hur man nu ser på det på anrika Stenmans Café, ett café som byggdes 1965 om jag inte minns fel. Jag tog en räkmacka me kaffe och inger en stor sallad och te.


 Uppe kå kalfjället stannade vi och åt medhavd mat som vi köpt på Norgefarargården, runnbröd och rökgravad lax.

Det blåste men var myggfritt, ett tag.



Det fanns snö på berget men en fläck såg smutsig ut och syntes röra på sig, det var en hjord renar som stod där.


Lägg märke till den förstorade bildbiten jag klistrat in netill.


Means vi satt där började dem röra på sig och så drog alla renar iväg efter bergssidan.


Vi åkte vidare och hittade en fin plats är vi nattade, men varken Internet eller telefon fungerae där så därför inget inlägg då.


Nu ska vi dra vidare nedåt mot Östersund där vi ska hitta något att äta, eller där i närheten, ska försöka hitta något litet ställe efter vägen som är öppet.


Som vanligt ser jag nästan ingenting på skärmen i solljuset men får väl gå tillbaks och redigera inlägget senare.

I kväll ska vi ligga i en stuga på Orsa Camoing så då blir det ett bättre inlägg.


Vi mår toppen och tar det lugnt.

Nu mer kaffe så att jag inte somnar.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards