jans

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Jan Sandström - 21 augusti 2012 22:07

Regnet skvalar på altantaket och det är mörkt ute, så mysigt det är men nu har jag en USB-lampa till tangentbordet.

Tyvärr lite svalt med 13,6 grader.


Jag har suttit och lagt upp nya familjekort på hemsidan men nu är det dags att gå isäng.

Nu regnar det så att jag inte ens hör vad jag tänker    och nu tar det i ännu mer.

Nu går jag isäng.


Åter i morgon

Av Jan Sandström - 21 augusti 2012 17:48

Vill bara säga att idag har jag inte suttit mycket utomhus, inte efter 2 i alla fall men det har funnits göra här inne också.

+15° med blåst och småregn är inget vidare, sommaren håller på att ta slut men än finns det många fina dagar kvar innan snön kommer.

Men snart är det middag, hoppas jag i alla fall för Inger har jobbat på hela dagen i köket.

Hon ska ha nån fest för jobbarkomopisarna, igen. Är det ett år sedan dem var här, tyckte det va förra veckan   

Kanske håller på att bli senil.


Nä nu tog det slut med bokstäver i huvudet.

Av Jan Sandström - 21 augusti 2012 09:14

Jag säger då de   


Nåja, så satt man här igen ute på altan med andra koppen kaffe, tidningen avverkad, läst alltså men det blir mest rubrikerna så varför betalar man egentligen ett par tusen varje år för att läsa serierna, lösa sudokun och något korsord.

Det drar mot höst könns det som, i stugan började björkarna bli gula, lite tidigt kanske men naturens gång.

I natt var det +2,4° och Gunnar låg mellan mina ben nästan hela natten, skönt men jäkligt obekvämt.

Han gick ut på någon runda ett par tre gånger för att återvända till värmen i min säng.

Vi sover ju med öppet fönster så han kan gå ut och in som han vill, nu sover han på en stol på framsidan.

När tiden kommer och vi stänger fönstret har vi en avkännare med IR-scanner som skickar trådlöst till "ringklockan" som då jamar högt när han sitter på brädan utanför fönstret.

Det lärde han sig fort att utnyttja.

  Så här ser den ut och det är den här.

Inköpt på Arken zoo här i Umeå men den här länken går till en annan som har den, Länk till en zooaffär



I går skrev jag ju att vi åkte till Anders och Linnea då Anders fyllde 28 år, lillpojken våran.

Han fick även besök av grannar på bottenvåningen och jag försökte få dem att kastbyta lägenhet, grannen nappade ivrigt men inte Anders.

Det är så jobbigt att knata tre trappor upp och sedan ska man ned igen, men ded kommer man ju alltid sägs det. Beroende på hur kan det vara bekvämt.

Nu började det blåsa och det verkar vara regn i luften.

Fasligt vad dem tjatar om Dallas på radion, hela morgonen har dem pratat om den serien som nu börjat om men det blir ändå aldrig som den gammla serien.

Det är väldigt sällan uppföljare blir lyckade.


Idag har jag inte tänkt någonting, vad jag än tänker blir det ändå ruckade planer för mig.

Det enda säkra är att jag får göra det andra ber mig om.


Nä nu ska jag purra fåglarna och kaninen, dem börjar snart skrika, inte kaninen han säger inte mycket, är bara söt och kelsjuk men fåglarna börjar skrika och tjattra vid den här tiden då dem vill upp och ut ur buren.


Nä det blir inget mer kaffe, inte just nu   


Godmorgon världen.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards