jans

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Måste skynda mig och Publik Service

Av Jan Sandström - 24 augusti 2012 10:03

Klockan är 10 och jag har inte väckt husdjuren ännu, men Maria har fått sovmorgon hon som sover bredvid dem.


Har suttit på VK.se och debaterar Public service-kanalerna och Radiotjänsts avskaffande.

Att folk är så emot att avgiften ev. ska tas ut på skatten i stället för separat från Radiotjänst.

Jag gissar att de största motståndarna är dem som aldrig betalat sin TV-avgift och nu inte kan smita undan.

Argument som att dem inte ser på SVTs kanaler håller inte för det är så mycket i samhället alla betalar till och alla kan inte untyttja allt till fullo.

Jag vill inte ha det samhället där var och en måste stå för alla sina kostnadet till 100%.

Tala om att det skulle bli ett riktigt klassamhälle där de rika har allt och andra ingenting.

Hur skulle vi kunna ha våra barn i skolan, hur skulle vi klara oss vid sjukdom?

Man skulle kunna räkna upp oändliga alternativ.


Vi har det bara för bra här i Sverige för att se det.

Det enda många ser är hur myckdet de ska få i sin egen börs och sedan skiter de i hur grannen har det.

Samhället har bara blivit så egoistiskt och värre blir det för var dag som går.


Jag är rent orolig för morgondagen när man ser människors mentalitet mot andra människor, grannar vänner och även släktingar.

Det är bara jag Jag JAG.


NU ska jag väcka husdjuren, sedan blir det en tredje kopp/mugg kaffe.

Därefter packa bilen och släpen, i kväll åker vi till stugan jag och Inger på MC, Erik kommer upp med bilen sedan.

Maria får vara hemma och sköta om småvännerna.

 
 
Dennis W

Dennis W

24 augusti 2012 10:22

Jag sätter stolthet i att betala TV-avgiften. Billigt för så mycket kvalitet

http://www.planera-barnkalas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards