jans

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jan Sandström - 2 augusti 2012 09:35

Ja vad har då den här dagen att bjuda på?

Det är det väl ingen som vet och kanske tur det, att man inte vet vad som ska komma skall i form av händelser.

Själv föredrar jag nu för tiden att det inte händer så mycket oförutsett. Gillar inte direkt att saker och ting så att säga ramlar över en, vill ha det ganska välplanerat.

Jag föredrar mer den lugna stilen, att få ha det lugnt och skönt.

Ser i väster att regnmolnen hopar sig igen så det lär väl bli oväder igen, kanske får vi åska idag   

Gunnar (  ) kom just hem från att ha gått sin morgonrunda och sett till att allt är som det ska hos grannarna.

Här tippade han bara omkull på altangolvet och ligger utsträckt, ser ut att må gott, kanske tagit sig en mus.


Jag ska in och väcka kaninen och fåglarna, ganska lä här så dem får nog komma ut idag.


Svägerskan ringde, hon behöver en ny mobil då hon tvättat sin i tvättmaskin, jag tyckte att det finns väl säkrare sätt att rensa mejlen och SMS i telefonen.


Nä, väcka husdjuren och påtår efter det


Sköt om dig.

Av Jan Sandström - 1 augusti 2012 17:18

Vi fick nästan åska idag, den gick någon mil innåt landet så att vi såg molnen och hörde dundret men inget mer.

Stängde dock viss elektronik i förebyggande syfte.

Men det blev kyligare när den drog bort, inte mycket enligt termometern men det blåser en kyligare vind.

Jag fick mig då en skön tupplur här ute på altan, somnade med ett soduku i knät   



Av Jan Sandström - 1 augusti 2012 09:40

Det blåste lite friskt igår men ändå inte så stormigt ändå.

Allt beror ju på från vilket håll vinden kommer hur mycket man berörs. Där jag satt på norra altan var det i stort sett lä medans det virvlade ordentligt runt husknuten några meter bort.

Hur det skulle varit i stugan, myggfritt antagligen.

Diagrammet kommer från vår väderstation som lägger in detta och annat på vår hemsida.

Ser man diagrammet så blåste det inte mer än 10½ m/s vid 15-tiden.

Prognosen verkar bli en småblåsig dag idag.


Igår gick jag igenom ett antal inlägg och rättade stavfel, jag vet inte varför det blir så fel när jag skriver på min lilla knähund men jag vet att tangenten "d" har svårt att hänga med ibland, den missar ofta.

Sedan har jag kastat om bokstäver så att jag nästan tror att jag blivit dyslektiker men så är det inte.

Siffror har jag en tendens att kasta om eller helt enkelt inte ser, det kan bli väldiga fel när jag löser sudoku, som är något jag inte kan låta bli att lösa.

Jag kan bara inte bläddra förbi ett sådant i tidningar eller reklam utan att ta fram pennan.


Ny månad är det också, så då har jag läst av mätarna här hemma, för jag för statistik över el och vatten samt värmepumpens drifttider.

Det gick lite vatten under juli, bara 10 m³ mot tidigare 18-20 m³.

Men så har Peter och Anna flyttat och vi har varit mycket i stugan så det är inte så konstigt att det gått lite vatten.


Det är inte riktigt varmt idag men ta ändå hand om dagen.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards