jans

Alla inlägg under augusti 2012

???

Av Jan Sandström - 26 augusti 2012 09:10

Vad Inger är frågvis, brädspel på D? Vill nappare få, två bokstäver? Har flagga som symbol?

Hon tror tydligen att jag vet allt och det gör jag naturligtvis men jag vill inte svara när HON löser korsord  

Men det där hon frågat har jag faktiskt inga svar på, inte med bara en mugg kaffe i magen.


Gårdagen blev härlig, familjen jobbade duktigt och vi håller på att "försöka" fylla tunnan.

Försöka ja för har den varit torr i minst ett år så är den gisten, men det rinner inte ut mer än vi fyller på.

Jag kom på en smart grej tidigare och det är att använda vår vattenspridare, en sådan där som pulserar och snurrar runt. Odlare brukar ha stora sådana ute på årkrarna men våran är en liten.

Då blöter man ned runt om hela tiden och inte bara längst ned.

Jag monterade den på två träklossar så den kan flyta upp i takt med att vattennivån höjs.

Tids nog kanske den blir tät.

Problemet är att vi kan inte slösa hur mycket vatten som helst då vi får det från en kallkälla uppe på berget.

Men vem har bråttom, inte jag men ungarna som helst hade velat bada i går.


Vi fick besök i går, en söt liten förtrollad prins.

 

Men så liten var den inte, säkert 8-10 cm däe den sitter, mellan ögonen alltså   

Nä från nos till svans, eee grodor har ju inte svans, till rumpan då.


Igår när jag satt vid grillen hördes ett DUNS så en stund senare DUNS ifrån skogen.

Så höll det på tills vi kom på vad det var, vattenspridaren hade flutit upp och spruten fungerade som motor och styrde iväg den fram och tillbaks mellan sidorna i tunnan så när den slog emot kaminen lät det DUNS.


Vad inger frågar, kanske lika bra att jag tar över korsordet.


Nä nu mulnar det på, det ska ju bli regn idag och vi som kör MC, men mitt på dagen är det utlovat sol så vid lunchtid tänker vi åka hem men vad gör det om det regnar, vi torkar ju upp hemma igen.

Det är ju inte som på en resa och man ska ligga i tält.


Kaffe, dags för påtår.


PS

Glömde säga att jag är ganska mör i kroppen efter gårdagens jobb, det tar på att se andra arbeta.

Av Jan Sandström - 25 augusti 2012 18:37

Varma mackor i mackjärnet.
Bara det blir eld någon gång.

Av Jan Sandström - 25 augusti 2012 17:18

Bordet på plats och badtunnan på väg att fyllas.
Erik, Anders och Inger här jobbat duktigt.
Dem är väl värda sina 30 öre timmen.
Men jag drar av för förstörda handskar det blev tjära på.

Av Jan Sandström - 25 augusti 2012 13:18

Med gemensamma krafter fick vi bordet på plats.

Av Jan Sandström - 25 augusti 2012 08:53

Friskt och skönt i luften idag.

Nu har det nog blivit någon grad varmare men när jag gick ut så var det +8,6 grader.

Dimman ligger tung över ängarna men solen börjar bryta igenom lite smått. Det är då ljusare åt väster   


Dags för påtår.

Av Jan Sandström - 24 augusti 2012 22:00

Det är skönt i stugan.
Anders och Erik är här, Anders har slitit med att gräva för badtunnan.
Maria fick stanna hemma och klappa katten.

Av Jan Sandström - 24 augusti 2012 10:35

Först kan man ju fråga sig vad som är "porr"

Det första man tänker på är ju lättklädda flickor i olika ställningar och då menar jag inte flickor i bikini som jobbar på ett bygge murandes en yttervägg.

Även om det kanske kan ses som "porr" av några   


Nä porr kan ju enligt mig vara så mycket, porrlektyr kan vara en bilkatalog för den inbitna entusiasten av veteranbilar.

Porr kan vara det som är extremt upphetsande oavsett om det är sexuell upphetsning eller "bara" upphetsning av allmänt kroppslig eller psykisk natur.


Som sagt porr kan vara så mycket annat än det sexuella, ENLIGT MIG DÅ.


Sexuell porr då, jo jag gillar det, väldigt mycket till och med men på vissa vilkor.

Det ska och får inte vara något som är olagligt först och främst, inte tillföra någon skada, inte vara mot någons vilja.

Och framför allt inte vara barn inblandat men det går ju under begreppet olagligt.

(Finns det något värre än en pedofil, tror inte det, dessa, ja om det är män borde genomgå kemisk kastrering. Stopa deras hmhm i batterisyra och frät bort eländet, för kvinnor fyll igen med smältlim.)

Det där var en liten parentes i det jag tänkte skriva, eller jag har inte tänkt alls jag bara skriver på löpande efter att det kommer ut i fingrarna    

Var var jag, jo porr och det jag ogillar. Vad gillar jag då?

Mycket kan jag enkelt säga det, allt för mycket rent ut. Problemet är att jag vill mer än jag klarar av nu med min reumatism, det är rent av jobbigt att ha    ibland för att inte tala om baksmällan med ledvärken som brukar komma.

Men jag är av min natur en passiv och undergiven person som vill bli styrd i   och ligger gärna unders, nu av en helt naturlig anledning som jag beskrev i meningen ovanför.

Jag älskar det jag tycker är sexig klädsel och det är lagomt mycke på kroppen som visar en del men inte allt och den bör vara tight, alltså kroppsnära, gärna glansigt men även fina spetsar och färgen har varit röd, ibland svart men numer har jag börjat gilla vitt.

Varför det svänger vet jag inte men det kanske har att göra med åldern som så mycket annat gör.

Skor är jag faxinerad av till den fetichistiska gränsen, är alldelses svag för detta klädesplagg och det bör vara klack på dem.

Men inte extrema så att det inte går att gå med dem utan "normala" klackar, smala och 8-10 cm höga på en normal skostorlek.

Det är ju en sak som jag förundrats över, klackhöjden sätts i cm oavsett om det är en 36a eller en 47a.

Jamen 10 cm i storlek 36 blir ju en svartsvart pist, 10 cm på en 47a blir ju knapt en barnbacke ens om man överhuvud taget kan åka utför den.

Klackhöjden borde likt vägarnas backar anges i % eler grader lutning.

Men jag tror ni förstår vad jag menar, vanliga normala högklackade skor och gärna smala klackar men även kilklack kan facinera.

Remsandaletter är en favorit och det finns en helt perfekt modell.

 

Den här är helt underbar tycker jag speciellt med den vristremmen.

Stövlar är också något jag gillar och samma regel där på klacken, sröveln får gärna vara lång upp på benet men även låga stövletter är eggande.

Dem kan vara tighta på benet men även sådana som korvar sig lite vid vristen.


Så porr kan för mig vara en skokatalog likväl de gamla porrtidningarna som fanns en gång.

Finns det överhuvudtaget porrtidningar idag när allt finns på nätet?

Förr så smög man till kiosken åch såg till att det inte var några andra kunder i närheten när man gick till luckan och frågade efter Piff, Paff ch Puff eller vad dem hette.

Jag vet att andra killar backade om det var en tjej i luckan, jag gjorde nästan tvärtom och ville ha en kvinna bakom luckan.

Varför, tja det vet jag egentligen inte, inte mer än att jag alltid haft lättare att prata med kvinnor än män och det oavsett ämne, så är det än idag.


Så porr kan vara så mycket mer än   i tidningar och idag på datorskärmen.


På kvällarna brukar jag surfa lite på datorn jag har i sovrummet, det blir vk.se (lokaltidningen), vädersiter, den egna sidan som kontrolleras att allt fungerar och så brukar jag halka in på några "porrsidor".

Det finns en sida jag gillar, eler två idag, den ena är [sv.cam4.com] som visar dem som sänder från sina webbkameror ut på nätet det dem håller på med, och det kan vara mycket kan jag lova   men allt sker i realtid så man kan inte gå tillbaks om det varit något "läckert"

Den andra är [http://www.redtube.com] där det är inskickade videoklipp men även långa filmer.

Dessa två sidor kan hålla fast mig i sängen ett bra tag och jag har oftast hörlurar på mig där jag lyssnar på ljudboken samtidigt som jag lägger spindelharan (en patiens) i ett hörn på skärmen, det är porr det också, spindelharpan alltså.



Nä nu har jag surrat nog om porr.

Men som jag ser det så kan så mycket annat än 6 vara porr.

Av Jan Sandström - 24 augusti 2012 10:25

Jag fick ett mess (på http://www.kamrat.com/) och en förfrågan från en ung tjej i södra sverige om hur man hittar från järnvägsstationen till bussen tidigt en morgon nästa vecka då hon kommer med tåget och ska med buss vidare norrut. Tänk om vi haft norrbotniabanan klar.


Bara så kul att kunna hjälpa till med en sådan sak över nätet.

Tänk vilken uppfinning Internet är och hur 17 klarade vi oss innan det fanns.

Några enkla meddelanden fram och tillbaks så är det klart.

Hon hittade mig, tror jag, av att jag skrivit att Umeå är min hemstad. Jag vet ju inte om hon frågar en massa andra men det gör ju inte mig något.

Jag hoppas att jag får veta hur det gick så läser du det här, ja du vet vem du är, kom ihåg att messa mig om jag varit till någon hjälp   


Men NU kaffe   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards