jans

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Jan Sandström - 4 september 2012 21:03

Det kom en regnskur där det ramlade ned 2,4 mm på några minuter, men jag tror inte regnmätaren hann registrera allt, det måste ha svämmat över i den där lilla tratten som mätar.

Blåste gjorde det också, 16 m/s så jag förstår katten som kom in.


Men nu är det snart kväll och sängdags.

Av Jan Sandström - 4 september 2012 12:41

Det blev jag med ens, det känns som att all ork rann av mig på en gång och jag har ont i kroppen.

Det ska tydligen vara nått oväder på gång, kan det vara det jag känner av men väderpinnen indikerar inget sådant väderomslag.

Fast kroppen brukar vara ack så bra på att känna av sådant.


Tror jag tar en kudde och sover en stund tills det är medicindags kl 2.


Av Jan Sandström - 4 september 2012 09:29

Läste en annons i dagens tidning där det stod "Vi är störst på string"

Men sådana trosor ska väl inte vara stora utan små   såg man sedan på företagsnamnet Hyllcenter fick det en helt annan betydelse.

Stringhyllan är ju på uppgång igen och vi har faktiskt ett par stycken kvar sedan tidigare.

Stringtrosan vet jag inte om hur det är, om den är på uppgång eller nedgång men säkrast är väl om den sitter där den sitter.


Det var i alla fall skönt att äta frukost ute på altan 3, den där borta vid förrådet.

Vi byggde den lilla platsen där då det är morgonsol och lä mot mord och västvindar men i sommar har den inte blivit så mycket använd.

I eftermiddag har det utlovats regn så då blir det till att ta 2-kaffet under altantaket och sedan blir det väl påtår framför TVn och matinéfilmen, vad det nu är som sänds.

Gårdagens film "Eriksson" var inte mycket att hänga i granen, tala om dålig film. Åtminstone första halvtimmen sedan släckte jag och gick ut.


Nu ska jag i alla fall gå till mina små vänner och väcka dem.

Gunnar (katten) har jag inte sett till så jag antar att han sover nere hos Erik.


Ta det lugnt i trafiken.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards