jans

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Jan Sandström - 8 september 2012 13:32

Jag är less och slö, trött och slut utan att ha gjort någonting.

Bara varit hemma, pratat med ungarna och surfat runt lite.

Och det måste man berätta för alla här i bloggen, visst är det bra konstigt.

För vad intresserar det en läsare att jag är trött och slö   inte alls skulle jag gissa.


Därför slutar jag, gör en kopp kaffe och går ut på altan i solen, löser korsord eller bara sover en stund.

Av Jan Sandström - 8 september 2012 09:08

Det står i tidningen om nya betalmetoder av snabbmat, när de frågat några personer är det jobbigaste att stå i kö och att det ska gå snabbt att betala, tydligen även snabbt att äta också.

Har verkligen folk så bråttom och är stressade till max. Tydligen är dem det.


Kommer ihåg en episod från 1993 i Stockholm.

Jag var där på en leksaksmässa med en botniamaneutställning och våra (små men stora) barn kom ned. Jag tog med dem ut på stan och när vi var på T-centralen skulle vi äta burgare.

Vi beställde men tjejen bakom disken beklagade sig att det inte fanns någon färdig av den sorten och undrade OM vi kunde vänta.

Hur länge då frågade jag och väntade på svaret 15-20 minuter, nä 4 minuter sa hon.

På min fråga svarade hon att många har inte den tiden att vänta då de ska med tåget.

OK jag godkänner det om man ska med SJ och har en bokad biljett men nu gällde det tunnelbanan som gick var 10:e minut ungefär.

Jamen det är väl bara att ta nästa tåg då da.

Fast som folk sprang och stressade i gångtunneln för att kanske hinna med ett tidigare tåg förstår jag att världens undergång är nära. I alla fall mänsklighetens.

Människan måste tagga ned och stressa av.

Vi fick våra eländigt dåliga burgare fast det var nygjorda men det var viss Mack Donaldsburgare.


Här i Umeå gnäller dem som 17 över vägarbeten och att det blir sådana bilköer, folk har ju fått stå 15 minuter i bilkö.

Som om det skulle vara ett problem, här blir det ju rusningstrafik om det är 4 bilar på rad enligt vissa, nästan som i stugan där det är bilkö och rusningstrafik när man är två bilar efter varandra.


Stugan, dit ska barnen idag men det blir så att jag kör upp gänget så kan jag och Inger åka upp i morgon bitti för vi ska ju ha ett stort kalas där uppe i morgon.

Någon måste vara hemma med husdjuren så det blir vi idag och barnen åker hem i morgon när vi kommer upp med bilen.


Stressa av, ta det lugnt och njut av livet.

Av Jan Sandström - 8 september 2012 00:15

Grattis Erik 26 år idag

 

den 8 september

 

Länk till din sida

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards