jans

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Jan Sandström - 11 september 2012 16:45

Vill ha något gott men vad har vi här i stugan, kaffe kanske.

Men snart rinner det ut genom öronen på mig.

Smörgåstårta har vi ätit till lunch varje dag nu men äntligen är den slut.

Så går det när inte alla gäster kommer till festen dem är bjudna till. Ni borde skämmas    och tänka på stackars mig som fått utstå detta med all smörgåståtra jag ätit i tre dagar.

Eftermiddagsmatinén spelade jag in så den tänker vi se senare i kväll vad det nu var för film som gick.


Det är inte lika gråfuktigt nu så det blir ingen fisk till middag OM inte Inger har något på gång eljest är det troligare det blir lingon.

Nu är Inger här ute på vår egen tomt och plockar lingon och sist såg jag då en hink nästan full.


Det blir inget bad i kväll utan en skön kväll inne med en sprakande brasa och filmen.

Sedan kanske man kan hoppas på lite   för det var ett tag sedan sist. Minst ett par dagar.   


Skåne tycker jag synd om, vår "kära" Jonas Rastad inom landstinget ska flytta ned dit och fortsätta dra in ambulanser för folk.

Jag kan bara säga att här i Västerbotten är han inte populär, det har rått nästintill lynchstämning i inlandet och det är förvånande att han suttit kvar så länge som han gjort.

Så skåningar jag har medlidande för er men tycker också det är skönt att han sticker.

Det är bara några till styrande som borde sticka iväg någonstans långt bort.


Så ta det lugnt i trafiken, tänk på att det inte finns ambulanser överallt.

Av Jan Sandström - 11 september 2012 10:58

Det är så disigt att man snart kan sitta och fiska rakt ut i "luften".

Men inte så kallt, 13-14 grader är det enligt termometern men på grund av fukten så känns det kallare.

Allt är blött.


Jag skickade nyss in en insändare till tidningarna om de lösspringad´nde kreaturen vi har i omgivningen.


Vem rår om dessa 6 till 7 frigående kreatur som vandrat omkring i minst 3 månader runt Överrödå, Vindeln.
Vi trodde först att det var närmaste "bonden", dem kände till djuren men visste inte vems det var.
Hur ska det gå för dem när snön ligger djup?
Lyckades få dem på bild i skymningen så det är lite suddigt då det höll på att skymma. Dem är ganska skygga av sig men då jag satt i bilen hann jag ta ett par kort innan dem sprang tillbaks in i skogen.
 
Måste man göra en polisanmälan om vanvård eller räcker det med den här insändaren?
 

Och bifogade bilden av djuren
   
 
Det ska bli intressant att se om det blir någon rekation av det här.
Förmodligen måste djuren skjutas på plats ute i skogen OM man kommer så nära att det går.
Vad jag märkte är dem riktigt skygga då de sprang in i skogen när de fick syn på mig.
 
I går blev det skönare i badet men ändå inte, vi hade en vattentemperatur på just under 35 grader och det är lite för lite men 40 är för varmt.
Vi blev inte så där varma att man tyckte det var skönt att stiga upp utan det blev kallt att gå den korta biten in i stugan och sedan ville man duscha varmt, sedan en skön sprakande brasa i spisen innan det blev sängen där vi sov.
I dag blir det nog inget bad, någon måtta med sådant får det vara. Det går åt så mycket ved att hålla tunnan varm.
 
Nu städar Inger och plockar ihop grejor från gräsmattan och jag sitter bara här och leker.
 
Ha en fortsatt skön tisdag.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards