jans

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Jan Sandström - 13 september 2012 14:04

Tänk vad bra med tidningar.

Nu är det löst vems djur det är som springer runt i skogen.

 

Dem rymde tidigare men har inte gått att få tag på men förhopningen är att när maten börjar tryta ska det gå lättare att fånga in dem.

Jag hade ett långt trevligt samtal med ägaren och kommer nu att meddela han var och när jag får syn på dem.

Tänk vilka sträckor djuren kan vandra genomskogarna varje dag. Djuren har setts på en sträcka av ett par mil.


Badtunnan, den fick jag problem med då sittbänken helt plötsligt flöt upp, skruvarna som höll fast den vid botten var dåligt fästa.

Tanken var ju att jag skulle byta ut bänken till våren men inte trodde jag att jag skulle få den i skallen när jag låg i vattnet.

Jag har mejlat Sotarn, en tunntilverkare här i närheten och frågat om han säljer färdigsågad bänk eller så köper jag trallvirke i förslagsvis något icke impregnerat träslag typ lärk.

Men jag får se vad Sotarn säger. Det kanske inte lönar sig att snickra ihop något på egen hand.

Personligen klarar jag mig utan sittbänk då det blir lagomt högt vatten om jag sitter på botten, då går det upp till hakan på mig.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards