jans

Alla inlägg den 16 september 2012

Av Jan Sandström - 16 september 2012 15:10

Sitter och går igenom bilder jag tog på Tomas fest igår, vilket jobb men satt jag inne vid stora datorn istället  för den lilla här ute på altan skulle det gå betydligt fortare, men knappast skönare.

Men jag tror jag har lika många bilder från en kväll som vi tog på hela vår brölloppsresa 1979 (se vår hemsida)

Då hade vi med oss 10 rullar dia á 36 bilder och några rullar vanlig negativ film.

Hemma lade man dem på lådan och efter en vecka fick man korten hem i brevlådan.

Men då var ju bilderna oftast genomtänkta innan man fotade, inte som nu med digitalkameran där man fotar likt älggägaren, man knäpper allt som rör sig och även det som inte rör sig  


Jag ska försöka få fram några bilder som är oskyldiga att lägga ut här och/eller på hemsidan.

Men visst är det smidigt med digitalbilder, är den för mörk ljusar man bara upp den, har bilder som i stort sett är svarta men när bildprogrammet gått igenom dem är de fullt dugliga.

Men det tar sådan tid på den här datorn.


Jag återkommer.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards