jans

Alla inlägg den 27 september 2012

Av Jan Sandström - 27 september 2012 16:55

Jag ger mig den på att läkaren som nu skrev ut ett recept, samma läkare som i fjol bytte ut mina tabletter (till något annat med 1 miljon biverkningar) tänker göra ett nytt försök att byta ut tabletterna.

Men varför byta ut något som idag fungerar.

OK jag har ont emellanåt men hellre det än att stoppa i mig en massa starkare piller så att jag går omkring drogad som ett troll hela dagarna.

Det var bättre då jag åt de aningen svagare Alvedon för då kunde jag vid tillfällen ta ett par extra tabletter under ett dygn.

Nu går inte det då han gett mig maxdosen av Alvedon per dygn.


För några år sedan var det en annan kvinnlig läkare som bytte ut värktabletterna mot antidepressiv medicin, för det skulle vara så bra för mig.

Jag gick omkring som ett troll hela tiden då jag inte drack kaffe eller sov, drack en kopp vid 23 tiden och sov som en stock 10 minuter senare.

Ja det är väl nästan som idag med kaffet men jag kan i alla fall hålla mig vaken mer än 10 timmar per dygn.

Tala om bortkastade 1½ år av mitt liv.

Först tog det några veckor att trappa upp dosen och bli fast i skiten, men till slut började jag dela tabletterna för att minska doserna.

Första försöket klarade jag inte av att gå hela vägen utan återgick till full styrka igen.

En tid senare lyckades jag bryta beroendet men jag mådde verkligen skit ett bra tag.

Av någon anledning skrev hon även ut mina Tradolan samtidigt som antidepparpillerna. För jag kunde inte vara utan dem, för då jag fick värk.


Nu är jag på ett sätt beroende av tabletterna men mest p.g.av värken.

Missar jag att ta en dos så får jag ont men mår även en aning illa tills jag fått i mig dem igen.

Men när jag går på medicinen mår jag ändå hyfsat och hellre det än att hålla på att exprementera med någonting nytt var och varannat år som KANSKE kan fungera en aning bättre.




Av Jan Sandström - 27 september 2012 13:50

Nu har han skrivit ut ett recept men BARA ETT UTTAG,  

Så nu blir det till att börja om med att försöka förnya igen.


Tror allvarligt jag ska ta mig bort från Dragonens vårdcentral.

Av Jan Sandström - 27 september 2012 09:57

Som jag trodde, det blev bara regn även om det blev ganska mycket av det.

28,8 mm har det ramlat ned sedan i går kväll, men det mesta nu på morgonen.

Tycker lite synd om Maria som cyklade till skolan i värsta regnet men hon hade ordentligt regnställ på sig så blöt blev hon bara på utsidan.


Men var är mitt recept på medicinen.

Vad   håller läkaren på med, har han gått i strejk eller.

Kanske dags att byta vårdcentral efter det här, Dragonens Hälsocentral är inget jag rekommenderar hädanefter.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards