jans

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Jan Sandström - 6 oktober 2012 16:33

Så har vi provkört Norra länken från Ersboda till Kronoparken när vi körde hem Erik efter att ha varit förbi NetonNet, men mycket trafik och halvt kaos på vissa ställen när folk inte visste vart de skulle.

Av Jan Sandström - 6 oktober 2012 10:57

När tidningarna skriver om den gångna attacken var det mot myndigheters "hemsidor".

Men heter det hemsida eller webbsida?

En hemsida är väl något jag har personligt, en myndighet eller företag har väl en webbsida eller egentligen vill jag säga webbsida om alla sidor på Internet.


Sedan kan jag inte förstå varför vi här i lilla Sverige envisas att kalla valutan för "Evro" när det heter Euro.

Hela övriga Europa säger Euro men inte här.

Men vi är ju unika här i landet.

Av Jan Sandström - 6 oktober 2012 09:28

Frågan är om det är så skönt i stugan.

Väderprognosen är lite bättre här i Umeå.

 

Gjorde en skärmdump från vår webbsida och det ser ut att bli dagar innomhus oi helgen.

I fjällen flaggas det för snö.


Hör på radion att det är katt och kaninutställning på Nolia.

Gunnar kan vi inte ställa ut, han lägger sig bara ned, Bosse är ingen hoppare direkt utan mer markbunden kanin.

Dags att väcka kanin och parakiterna och ge dem morgonmaten.

Av Jan Sandström - 6 oktober 2012 09:11

Nu är dem på gång, småfåglarna. Vilket tjatter det är i träden och det surras runt automaterna som myggen runt mig en sommardag i skogen.

Jag har gett dem två tillfälliga "automater", den ena var till för våra parakiter och stod i köket men den blev det så skräpigt på golvet så vi tog bort den och med Gunnar hemma är dem inte ute i köket så ofta.

Nu har jag laddat avfallsfatet med jordnötter och i den andra hällde jag upp solrosfrön.

Jordnötterna brukar talgoxarna hämta för att sitta i en buske och äta upp, det kan ibland vara kö till det fatet likt flygplan till Heathrow airport.

 

Ska rikta in USB-kameran på dem för att kanske få fler fina kort på fåglar.


Det är lördag, ungarna börjar vakna så nu får inte Gunnar sova i lugn och ro på min säng.

Han kom in dyngblöt och ville värma sig hos mig och det fick han naturligtvis göra även om det inte va så skönt för mig.

Lite får man offra sig.


Ha en skön lördag.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards