jans

Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Jan Sandström - 7 oktober 2012 12:15

Det regnar och regnar men det kunde ha varit i frusen form som snö.

Skönt att det inte är så, tycker jag, inte barnen.

Barnen vill ha snö så att de få ut i skidbackarna.


Jag håller nog på att bli gammal då jag skulle kunna byta bort björkarna mot palmer.

Tänk så skönt med ständig sommar, eller kanske inte. Man blev nog ganska less på den till slut.

Av Jan Sandström - 7 oktober 2012 11:01

Sitter och rippar ljudböcker, nu har Inger så många på kö att det säkert räcker flera veckor.

Under tiden datorerna jobbar så läser jag på vk.se och det har hänt en bilolycka där två män blev fastklämda.

Jag tycker mit märka att väldigt många blir fastklämda i bilarna nu för tiden.

Är det något som sker oftare eller är det bara media som skriver det?

Att det klipps av biltak är något som är rutin vet jag, dels för att säkerställa en säkrare hantering av skadade och även lättare att jobba för sjukvårdspersonalen.


Bilar har också en tendens att ta eld oftare idag än tidigare.

Moderna bilar har man ju sagt att de brinner inte eller har svårt för att ta eld vid en olycka.

Nu är det mer regel än undantag att bilar brinner.


Jag personligen tror på anlagda bränder, främst när det sker utan samband med en olycka.


Sitter och funderar på om jag ska skriva något om porr, men kan inte komma på vad.

Vet bara att porr lockar läsare   


Av Jan Sandström - 7 oktober 2012 08:24

Ligger i sängen och skriver, men det är väldigt obekvämt.

Tog "sovmorgon" och har legat och läst på vk.se.

Gunnar kom in blöt som vanligt och nu ligger han mellan mina ben och snarkar ljudligt.

Ska försöka krypa ur sängen utan att störa han för mycket.

Är ganska kaffesugen   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards