jans

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Jan Sandström - 9 oktober 2012 17:13

Nu är ytterpanelen borta så nu måste vi fortsätta med vägg och fönster.

 

Tomas har varit duktig så även Inger som drog bort allt skräp till släpvagnen.

Tyvärr duggregnar det men lyckligtvis ligger väggen i lä så den klarar sig från fukten.

Kan bara säga att brädorna är inte mycket till att återanvända.


 

Invändigt tog jag bort foder och salning men jag ser att det är inte mycket mellanrum mellan fönster och reglar.

Det kanske inte ens går att dreva med isolering så då kan jag få användning av fogskum.


Badtunnan tömde vi också och där såg det inte trevligt ut, någon form av alg eller svampväxt på själva kaminen men den gick lätt att spola bort.


 

Men över en månad stillastående vatten sätter sina spår.

Tunnan ska vi senare skura ur ordentligt och även renovera med ny sittbänk och nytt brännskydd.

Jag ska montera ett nytt sandfilter med UV-ljus till våren och även ny sarg sla det bli.

Nu ska vi bara täcka över den för vintern.

Av Jan Sandström - 9 oktober 2012 10:27

Sitter bara och väntar på att Inger ska komma hem från ICA.

Sedan ska vi köpa pressening på Jula och hämta Tomas runt ½11 vid NUS (sjukhuset), förbi biblioteket innan vi "kanske" kommer oss upp till stugan.

Skönt att ha några av barnen hemma så att de kan sköta om katt, kanin och fåglar.

Det verkar klarna upp så egentligen kanske vi inte behöver någon pressening. Tänkte bygga någon form av tak över husväggen så att vi kan jobba torrskodda.

Vi och vi, jag är arbetsledare och tänker sitta på altan med kaffe och dator, Inger, Tomas och senare svågern Harry får glatt gno på medan jag håller i piskan.

Lön enligt JvA, alltså 30 öre timmen. (JvA = Joakim von Anka för er som inte läser Kalle Ankatidningen)

Saknar tiden då vi prenumererade på Kalle och man såg fram emot dagen då den låg i lådan.


Kanske ska önska mig en prenumeration som födelsedagspresent.

Jag fyller tydligen år den 29/10


Förresten, Grattis Inger, namnsdag idag.

Men namnsdagar är inget vi i familjen uppmärksammat, däremot födelsedagar, man firar ett år närmare döden 

Och Inger har inte kommit hem ännu, suck.

Av Jan Sandström - 9 oktober 2012 07:43

Nu har det blivit ganska ljust ute men tyvärr så regnar det lite.

Vill inte ha regn då vi tänkt riva en vägg i stugan och byta två fönster.

Kanske får köpa en pressenning och bygga ett tak.

Men det kanske slutar regna också.


I alla fall så är det här totalt ovidkommande och ointressant för dig som läser men att du gör det förbättrar min statistik på bloggen, och det betyder ju något.   

Av Jan Sandström - 9 oktober 2012 06:15

Uppe med tuppen, fast han stiger väl upp först när solen går upp så det är tidigare än tuppen.

Oj nu hoppar brödet upp ur brödrosten så då blir det frukost.


Vi hörs

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards