jans

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Jan Sandström - 10 oktober 2012 08:55

Något är totalt fel här i stugan.

Jag har sovit i 10 timmar i natt och det är inte normalt för mig.

Men så är det här i stugan, man sover så gott. Det är inte bara jag som gör det utan många andra säger samma sak.

Kan det vara lugnet och den friska luften, mycket möjligt säger jag.

För här är man verkligen avstressad.

Nu har vi varit här så mycket att vi inte behöver någon omställningstid utan så fort vi kommer hit är det stugan som gäller.


Inger har klagat på radion att den skorrar i bakgrunden då hon lyssnar på Radio Västerbotten.

Jag har varit på väg att skaffa en ny radio i köket där hemma men nu säger hon att det är samma skorr här i stugradion och den är ganska ny.

Kan det vara så att det är utsändningen det är fel på för byter vi kanal är det inget fel.

Jag får ta och mejla radion och fråga.


Nu väntar vi på Harry ska komma och sedan börjar vi med fönsterbyten.

Jag gruvar mig, för kroppen är inte helt OK, det jag gjorde igår satte sina spår.

Drog på mig tennisarmbåge eller ska jag säga kofotsarmbåge.

Har ont i armbågen och det är evigheter sedan jag hade det problemet, tror det var när vi byggde om huset hemma 1991.

Behöver jag säga att jag även har ont i knän och händerna.

Men idag blir det bara att sköta sågningen och med den geringssåg jag har ska det gå ganska bra.


Ta det lugnt på vägarna, tänk på frosthalka den här årstiden.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards