jans

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Å så trött jag är.

Av Jan Sandström - 13 oktober 2012 15:11

Vi har varit ute och snickrat, jag har knåpat på runt fönstren men det var inte lätt att komma på hur jag skulle göra.

Det blev några småfel men tror det kommer att fungera ändå.

Med lite tätningsmassa och målarfärg så blir det bra.

Som pappa sa, "det snickarn fela får målarn hela".

Han sa också något annat träffande, "En god yrkesman vet var man kan fuska".

Fast fuska är egentligen fel ord, snarare handlade det nog om att man kan ta en genväg.


Men så allvarligt fel har jag inte gjort, det är det övre fönsterblecket som inte går helt ut över den övre brädan.

  Men jag har hyvlat den sned så att det inte ska stå vatten på den.


Sedan saknar vi bara brädorna över fönstren och lucka till vinden. Jo och hörnbrädorna.

Vi har ju inte knutbrädor på de andra knutarna men nu bygger vi nog sådana, det kan ju hända att vi (arvingarna) framöver fortsätter runt huset.

Vi har en lucka på en annan gavel men det är så långt att krypa om man vill till den här sidan för något jobb.

Som att ordna el till taklampan eller rensa getingbon.

Just elfrågan gör det att vi inte bygger igen direkt för det blir lättare att komma åt elrören som kommer upp innanför väggen.

 

Man kan se elröret till vänster bakom plasten.

Plasten sitter bara där tillfälligt och ska tas bort när vi bygger vidare.


Men vi är verkligen nöjda med de större fönstren.


Nu velar jag mellan att se ett avsnitt Morden i Midsomer eller ta en tupplur här på soffan.

Det får du höra sedan vad det blev.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards