jans

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Jan Sandström - 22 oktober 2012 15:17

Alla barnen är bjudna till Erik på mat men inte mor och far.

Fubbigt är bara förordet      

MEN å andra sidan får vi barnfritt här hemma och kan göra som vi vill, kanske fika framför TVn.

OM vi nu vill det, nä det vill vi nog inte, det blir som vilken annan kväll.

Av Jan Sandström - 22 oktober 2012 12:58

Drömma ja, för att det skulle bli verklighet är just bara en dröm.

Jag satt utmed den här när jag väntade på att bilen skule bli klar.

 

Prislappen kollade jag inte ens in men man satt högt och skönt i den, nästan lika bra som i en folkabuss.

Sådana har jag haft två st av, folkabussar alltså.


Men de här nya däcken

 

blev helt underbara, med hjulinställningen så blev det som en helt ny bil att köra, så mjukt och tyst den gick.

Men fälgarna behöver rengöras, de har blivit skitigare där de legat under sommaren.

Av Jan Sandström - 22 oktober 2012 10:21

Ja nu sitter jag här på Carstedts och väntar på att bilen ska få nya vinterskor, däck alltså.

Tänk OM det kunde bli sådana här läckra.

 

De skulle helt klart matcha den gröna bilen.

Men det blir nog bara vanliga svarta däck, men nu återgår vi till dubbfria igen.

När vi köpte förra bilen, en Ford Galaxy så satt det på dubbfria på den och efter 10 år dubbfritt så saknade jag det.

Den här bilen hade dubbdäck och jag har sällan kört på sämre däck.

Det var som att bilen var en smörklick i het stekpanna ändå fanns dubbarna kvar och däcken var inte gamla.


Men jag får väl se hur det blir nu om den här Forden blir lika bra på vintervägar som den förra.

Men inget slår den gamla Saab 99 som pappa hade.

Av Jan Sandström - 22 oktober 2012 08:40

Varför är media så fega när det gäller hela sanningen i nyheter?

Två män från öststatsland är gripna i Skellefteå för stöld av metall.

Men varför skriver varken Västerbottens Kuriren eller Norran det, inte heller Radio Västerbotten säger det i nyheterna.

Däremot har Västerbottens Folkblad med den texten.

Då kan man fråga sig vem som har rätt, VF som har med det eller de andra som inte har det.

Är det män från öststat eller inte som gripits?


Av Jan Sandström - 22 oktober 2012 08:02

Vill gå isäng men det går ju inte då jag snart ska ut, bilen ska få nya vinterskor.


Skulle vilja ha lite energi, någon som har lite över?

Av Jan Sandström - 22 oktober 2012 07:18

Det är vitt ute, inte mycket men ändå p+ekar det mot vart det bär.

Var jag inte på dåligt humör tidigare så inte blir det bättre med det här.

 


Men idag ska jag in med bilen till Carstedts, ska lägga på nya vinterdäck, göra hjulinställning och service.

Så jag laddar min MP3 så kan jag sitta och vänta under tiden.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards