jans

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Jan Sandström - 23 oktober 2012 16:48

Den här nötskatan som kommer så fort jag gett småfåglarna jordnötter på ett fat.

 

Småfåglarna tar en nöt och sätter sig i busken för att äta upp den, då får fler fåglar nötter än om några ska sitta och hacka i sig på automaten.

Skatan sätter sig och sist slukade han 31 st i ett svep, den svälger dem hela men tro inte att han är nöjd för det.

Jag tror han kan äta ett helt kilo på en gång.

Nu ska jag sluta med fatet ett tag och se om den ger sig iväg.

Av Jan Sandström - 23 oktober 2012 09:51

 Fick så ont i magen vid 1-tiden, min tarmkatarr med gaser eller det kändes som tarmvred.

Jag gissar att det käns något sådant för jag har varit förskonad från det, tror jag.

Efter att ha suttit och kallsvettats svimfärdig i säkert 3 dagar eller 10 minuter så lättade proppen och allt, då menar jag ALLT sprutade ut.

Sedan kändes det skönt igen förutom lukten   

Det blev nog för mycket med 9 muggar kaffe eller kan det varit cidern jag fick av Maria, den hon inte tyckte var god.

Smakade jordgubb och var läskande god men jag blev konstig i huvudet.

När jag påpekade det sa hon att den var på 7%, jag trodde det var en på högst 4,5%   


Det är en strålande   från en djupblå himmel och kring 0-strecket eller några grader över.

Inger ledig till i em. så det blir utearbete idag gissar jag.

Ska sätta in kupevärmarna i bilen, plocka undan i cykelboden så vi kan backa in hojen där eller om den får någon annan plats i vinter.

Altanerna ska också städas undan på.

Fullt upp m.a.o

 

Dock känner jag föraning om ont i lederna så något är på gång vädermässigt.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards