jans

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Jan Sandström - 24 oktober 2012 16:30

Sitter och tittar på Stra Trek TOS

Så hemska rymdmonster det finns.

 

Kirk var i en duell med "det där".

Naturligtvis vann han.   

Av Jan Sandström - 24 oktober 2012 15:12

Tror ni det här räcker fram till jul?

 

100 kg solrosfrö och

15 kg jordnötter


Av Jan Sandström - 24 oktober 2012 14:21

Nu har jag hoppat igenom filmen The Aurora Encounter men det blev en besvikelse.

De har förbättrat den mot den version jag såg förra gången. Ändå finns en hel del missar med.

I huvudrollerna ser vi Jack Elam en verkligen färgstark skådespelare med en fruktansvärt vindögdhet.

 
  

Jag kommer främst ihåg han från serien Gunsmoke där han var med i flera avsnitt i olika roller.

Som rymdvarelse ser man Mickey Hays.

Mickey hade sjukdomen Progeri som är en väldigt sällsynt sjukdom som får människan att åldras e en enorm takt.

Mickey blev bara 20 år gammal och faktiskt avled han enligt IMBD på sin 20-årsdag den 30 juni 1992.

 
  

Då filmen gjordes 1986 betyder det att Mickey bara var 14 år när han spelade rollen.


Nog om detta.

Filmmissar eller om det var kostnadsbrist.

I en scen flyger men med en cykel.

 

Man ser tydligt hur den hänger i en wire. Det fanns bilder som var tydligare men den här får duga.


Rymdskeppet hängde också i linor, ja vad annars men normalt trixar man bort sådant.



 

Man ser tydligt linorna och jag trodde det var en kran till vänster men det är troligen ett träd, eller maskerad lyftkran.

 

En till närliggande bild.


Men värsta bloppen har de tagit bort för just efter den här bilden såg man

 

hur rymdskeppet låg på en liten lastbil eller picup och på flaket baktill låg två personer som viftade bort hjulspåren med granris.

Kommer inte heller ihåg att det var detta ljussken runt rymdskeppet.


Filmen utspelar sig i den lilla staden Aurora i Texas under tiden vilda västern och är skriven av Tom Zoerner.

Elest kan det nog vara en film värd att se då den pekar på en del olika problem i även dagens samhälle.


Av Jan Sandström - 24 oktober 2012 12:07

Det är något jag vill ha.

Tycker inte alls om när det är kallt och blåser.

Då mår jag inte bra, egentogen borde jag ut och handla, torkarblad till bilen och fågelfrö samt jordnötter till utefåglarna.

Men ska jag orka, det är ju en dag i morgon också.


Syndat har jag också, tankat hem en film från nätet.

The Aurora Encounter från 1986, en DVD-Rip i 640x360.

Det är enligt mig en verklig kalkonfilm som jag ska skriva om framöver.

Ska leta reda på några scener där jag kan göra en skärmdump och visa.


Av Jan Sandström - 24 oktober 2012 09:36

Jo det blåser idag som jag förutspådde.

Har sovigt dåligt dels på grund av katten som ska ligga tvärs över sängen ibland men sen kom han upp på bröstet och var kelsjuk.

Trampade med tassarna och kurrade tills han övergav mig och gick över till Inger.

Morgonmedicinen tig jag 1½ timme tidigare än normalt kl 6 så nu får jag försöka skjuta på doserna under dagen.

Hade bara så   ont i händerna och höger knä nu på morgonsidan.

Jo jag har fortfarande ont i händerna och det är kallt både inne och ute, känner mig bara så genomfrusen.

Ska väcka smådjuren och sedan tar jag en varm dusch.

Då brukar det kännas bättre.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards