jans

Alla inlägg under november 2012

Av Jan Sandström - 23 november 2012 12:37

Politik är något jag egentligen inte sysslar eller intresserar mig av, men.

Jag har märkt, och säkert många med mig, att gör/tycker de röda/blå något så är snabbt de blå/röda framme och tycker tvärtom, och kastar skit omkring sig.

Det spelar egentligen ingen roll vad det är utan det är bara så.

Sedan pratas det sällan om något positivt utan det är mest skitkastning på den andra sidan.

Det är skönt att inte engagera sig politiskt för det verkar vara något erbarmerligt enfaldigt enkelspårigt.


Det enda som skulle vara positivt är ju bra betalt under och efter fullgjort uppdrag.

Men det gäller ju att man har teflonhjärna så att all skit som man får rinner av, och det verkar ju de flesta politiker ha.

Skönt ändå att jag inte är politiker för jag skulle inte stå ut en dag med det.

Av Jan Sandström - 23 november 2012 11:13

Det ÄR irriterande med alla dessa reklamrutor som ska blinka, rulla och fladdra på sidorna.

Men snart har jag väl lyckats blockera alla.


Ska gå in i köket och ta en kopp kaffe så nu får jag se OM den är igån när jag kommer tillbaks, eller om jag slänger ut datorn.

Av Jan Sandström - 23 november 2012 10:45

Den har samma fel som tidigare då den envisas med att stänga av sig själv och andra hyss.

Satte in ny hårddisk och helt ny installation men samma elände.

Den stänger alltså inte av sig med att bara bli svart utan den stänger fönster för fönster som om jag normalt stänger datorn.

Men det händer att den plötsligt vill spara en hemsida eller öppnar adressboken i mejlen eller nästan vad som helst.

Nu börjar jag starkt misstänka tangentbord eller musen men det låter ändå inte som att det är det.


  IRRITERANDE är bara förnamnet     

Av Jan Sandström - 22 november 2012 17:40

Som brukligt när jag har ovanligt ont (ja så ringer katten på dörren, Inger öppnade), jo när jag har ont och den perioden är övergående blir jag bara så kissnödig.

Får gå på toa minst varje timme och blåsan är full.

Jobbigt men jag vet att det blir bättre samt tur

att det inte är på natten   


Av Jan Sandström - 22 november 2012 10:12

Eller tilläggen man kan ha.

Som det att blockera reklam och annat på webbsidor.

Det märkte jag när jag installerade om datorn och fick börja om på nytt.

Tidningen vk.se är ju full av reklamrutor, dessa hade ag tagit bort tidigare men nu blev det en enda röra.

Fast nu börjar sidorna se läsbara ut igen.

Även den här bloggen är/var ju full av rutor mellan mina inägg.


Så ni som kör Mozilla Firefox, lägg till "Adblock Plus" samt "Element Hiding helper for Adblock Plus"

Sedan är det bara att börja rensa, men se upp så att du inte tar bort hela sidor :-)


Tilläggen hämtar du genom att klicka på Verktyg och Tillägg eller CTRL+Skift+A

Och där finns massor av fina tillägg.

Av Jan Sandström - 21 november 2012 22:08

Nu har de rättat till den roliga rubriken.

Av Jan Sandström - 21 november 2012 17:24

Ibland kan de få till det i tidningarna.

Mötte varg med röjsåg   

HUR tolkar man en sådan rubrik?   




Klickar man vidare står det "Motade varg med röjsåg" och då blir det lite begripligare.

Av Jan Sandström - 21 november 2012 15:15

Att det ska va så jobbigt att gå och handla med två tjejer, ändå var vi inte på klädaffärer.

Men Skokanonen var vi in på, där fanns det mycket läckert att se på, liksom på Laitis där jag gick in innan.


Men nu blir det inte mycket gjort för mig, har ont i benen/knäna.

Fast det var kul ändå att få vara ute och ränna.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards