jans

Alla inlägg under november 2012

Av Jan Sandström - 8 november 2012 13:09

Jag har klickat på någon länk för att koppla bloggen till Facebook.

Men det konto jag en gång hade stängde jag ned efter att ha bytt E-adress och lösenord till något helt okänt.

Men det verkar ändå som om jag har ett konto kvar där, men jag vet inte hur jag kan komma åt det.

Och det är inget jag är intresserad av, Fejan är inget som jag lockas till.

Det finns andra ställen på nätet som inte är lika röriga.

Av Jan Sandström - 8 november 2012 09:08

Något väldigt viktigt men vågar jag vänta.

Vad, jo jag har glömt starta frysskyddet på/i den inkommande vattenledningen i stugan.

Då är frågan om jag ska åka upp enbart för att starta den eller vänta tills vi ska upp.

Det är ju ingen akut sak då det ska till en hel del kyla för att det ska hända något där den ligger.


Jag tror jag väntar ett tag, till efter 12 då Maria kommer hem från skolan så kan vi göra en tur upp så hon får se hur det blev med nya fönstren, som hon inte sett.

Det är ju väldigt fint väder idag, solen skiner från en blå himmel och det är nästan vindstilla.

Av Jan Sandström - 7 november 2012 21:42

Eller hur många grisar på en MC?

Kanske dår du svaret på vår hemsida.

Det är bara att räkna på bilden.



Av Jan Sandström - 7 november 2012 16:41

Fick ett mejl med ett foto av Tomas

 

Så om 10 år kanske man får smaka en skvätt.

OM han inte varit där själv och tullat ur tunnan var och varannat år.

USA

Av Jan Sandström - 7 november 2012 09:30

Ja Obama vann valet och det var väl skönt.

Eljest är jag inte alls insatt i det, vet bara vad barnen sagt emellanåt och det är inte mycket.

Överhuvudtaget förstår jag inte varför vi här ska se upp så förbaskat mycket till dem där borta i väst.

De har väl ändå inget som är bättre än vad vi har här hemma.


Nu ska jag mata utefåglarna, de sitter här ute och vill att jag ska komma ut.

Även husdjuren ska väckas och matas innan jag får påtåren, glömde dessutom äta upp ena mackan jag gjorde tidigare, satt försjunken i ett korsord i dagens tidning så jag glömde mackan.


Av Jan Sandström - 6 november 2012 21:50

Ser nu i tidningen att det ska komma snö i kväll och natt samt blåsa ganska hårt och när jag tittade ut har det börjat snöa.

Kanske är det det jag känt av hela dagen ändå, jag som trodde det berodde på helgens arbete.

Men det kanske är en kombination av arbete och väder.


Någon garagestädning blev det dock inte idag och nu väntar straxt sängen och ljudboken.

Av Jan Sandström - 6 november 2012 10:59

Hade ont i händerna i går kväll men sov ändå gott hela natten med sängvärmaren (katten) mellan benen.

Skönt att han inte är långsint och sur på mig efter det att jag trampade på han.

I morse hade jag också ont i händerna och det har suttit i hela förmiddan.

Jag tycker mig ha märkt att värken kommer två dagar efter det att jag gjort någonting så det kan vara sviterna efter helgens snickrande.

Eller så är det oväder på gång men då brukar det kännas i nästan hela kroppen, och det gör det ju inte nu.

Det kan ju också vara en föraning om att vi ska städa garaget   


Men vädret är fint, solen skiner och himlen är blå med en temperatur på ca: -3° C.


Av Jan Sandström - 5 november 2012 15:17

Det va lite småkallt i morse när vi skulle hem från stugan.

Hemma skötte jag om husdjuren inne och ute.

När jag fyllde automaterna med frö så tog jag ett steg bakåt och trampade på Gunnar.

Jag märkte inte att han var runt mig och då jag hade träskor på mig kände jag inte det direkt men jag hann inte lägga någon ordentlig tyngd på foten.

Gunnar blev lika rädd som jag och spran iväg fort runt husknuten.

Jag blev orolig och ropade av och till på han i säkert en timme men så kom han trippande som om ingenting hänt.

Inget haltande och jag hittade inget fel på han heller, nu ligger han och sover som vanligt på soffan.

 

Det gröna vi huvudet är halsbandet och det vita är nog hans husdjur, en leksaksmus som han har många av.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards