jans

Alla inlägg under december 2012

Av Jan Sandström - 15 december 2012 14:33

jag menar stödklack

 


Av Jan Sandström - 15 december 2012 13:16

En grön sak, eller grönsak.

 

Kanske insiration från norrsken.


Origami eller


 

är det en miniatyrharpa.

Vilket snideri


 

men inget jämfört med detta

 

Är det trä eller ben från något djur.


Då verkar den här vara gjord av rent stål.

 

Ser dock ut att vara halksäkra.

Av Jan Sandström - 15 december 2012 13:06

Tomtens släde eller sparklåda.

 

Fråga mig inte hur man har foten och de ser inte bekväma ut.

Av Jan Sandström - 15 december 2012 12:50

Dessa är riktigt "söta"

 

Men formen ser ut som en slädmed eller kälke och då kanske det kommer att gå undan nedför backarna.

Fint snickeri är det i alla fall.

Av Jan Sandström - 15 december 2012 12:16

Det syns inte direkt hur mycket det snöar men det gör det.

 

Småfåglarna har det jobbigt men de har mat och "buren" fungerar fint.

De flyger in och ut genom gallret, problemet är att det blåser snö in på altan och över nötskålen.

 

De har öven fat med solrosfrön på uppe på pinnarna.

Av Jan Sandström - 15 december 2012 11:57

Det blåser mer än det snöar.

Då är det knappast praktiskt med sådant här på fötterna.

 

Man kan ju fundera på VAD detta är för något, en mall för något nytt kanske.

Men det ser ganska obekvänt och kallt ut, fast jag går ju oftast barfota här hemma.

Av Jan Sandström - 15 december 2012 10:59

Jag har tankat ned en TV-serie från nätet.

My Favorite Martian eller Min vän från Mars som den hette på Svenska.

 

Jag gillar de gamla serierna man såg som barn.

Den här gjordes 1963-1966 och tredje säsongen KOM DEN I FÄRG, WOW   

Här sändes den mot i slutet av 60-talet gissar jag, såg ingen motering om när på IMDb där jag även "lånade" bilden.

Det va så coolt för han kunde sticka upp två antenner ur huvudet och bli osynlig, han kunde även peka med fingret och flytta på grejer.

Det va häftigt då man va ung.

Eljest var ju Bröderna Cartwright eller Bonanza n som serien hette något man såg på TV.

Det fanns inte så mycket att välja på för det fanns ju bara en kanal.

Av Jan Sandström - 15 december 2012 10:29

Vad är det för fel på USA?

Nu är det en skolmasaker igen där en galning går in och skjuter ihjäl en massa människor.

Nu var det en förskola med små barn och förrövarens mor.

Och här hemma i svedala hyllar man USA som det gyllene landet?

Det finns inget där borta som är bra, jo man har tydligen låg hastighet på vägarna har jag fått för mig.

Men dessa vapenlagar är ju helt vansinniga.


Jag blir bara så så så så.... arg och ledsen.

Och någon förklaring på varför lär väl aldrig komma fram.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards