jans

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Jan Sandström - 1 januari 2013 11:54

För att du finns till hands och håller reda på din Anders.  

Av Jan Sandström - 1 januari 2013 11:05

Först ett stort TACK till er som inte smällde av fyrverkerier i natt, eller annan tidpunkt.


Men jag kollade fågelautomaterna och nu när det är så fuktigt och blätt ute bör man tömma automaten och tvätta ur den samt låta den torka upp innan man fyller nya torra frön/nötter i den.

Mina var alldeles geggiga invändigt.

Det jag tömmer ur låter jag torka upp i glasslådor på element innan jag slänger ut det till fåglarna, då är det oftast duvor eller andra större fåglar som käkar upp det. Vet inte om det är riktigt korrekt men det är praktiskt.

Slänger även ut fröresterna efter våra parakiter, alltid finns det några frön kvar bland skalen men dessa är inte så feta och energirika som solrosfrön.

Men inget går till spillo.


Av Jan Sandström - 1 januari 2013 11:00

Jag ser att mina inlägg hamnar även på Fejsbok men där visas inga bilder.

Klicka här på inlägget så kommer du till bloggen och kan se bilderna och bilder har jag i var och varannat inlägg  


Inte ens smilysarna kommer med på fejan.

Av Jan Sandström - 1 januari 2013 09:13

Nu är det det udda datumet 2013-01-01, det är bara idag det finns och kommer aldrig mer igen.

Låg med ljudboken vid 12-slaget i natt och katten gömde sig under soffan.

Men när smällandet från grannarna avtog kom han upp i min säng och rullade ihop sig mellan benen.


Jag hoppas att inte allt för många miste fingrar, synen eller livet under natten men tyvärr brukar det liksom alltid vara några olyckor med dessa fyrverkeripjäser.

Hörde lite svagt på radion om en man som gått fram till en raket och fick hela skiten i ansiktet.

Måste alla göra om misstaget innan de lär sig. MAN GÅR ALDRIG FRAM TILL EN ODETONERAD PJÄS.

Fast nu är det för sent med den uppmaningen.

 

Idag är det just över 0-strecket och det snöar lätt.

Dagen och det nya året gryr så sakta och det är så skönt att huvudet hänger med.

Ni som inte har huvudet på rätt plats eller där det käns för litet för innehållet så DRICK VATTEN och ät gärna LITE salt till.

Det är vätskebrist som orsakar dagen efter för att inte tala om dagens ÅRET EFTER   



God morgon och Gott Nytt år till alla. 



 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards