jans

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Jan Sandström - 2 januari 2013 16:55

Än finns det hopp eller...

http://www.folkbladet.nu/345138/hugh-hefner-har-gift-sig-2


Men en åldersskillnad på 60 år, då bör det ligga mycket pengar mellan gissar jag.

Av Jan Sandström - 2 januari 2013 13:45

Just nu ser jag Star Trek Enterprise avsnitt 18 säsong 1.

Det är 4 säsonger av Enterprise men sedan är jag klar med hela serien, nja DS9 såg jag för något år sedan så den hoppade jag över då den är lite för färsk i mitt minne.


 

" 'Allo 'Allo!" (IMBd) utspelar sig på ett café (Cafe Rene), det ägs och drivs av Rene Francois Artois (spelas av Gorden Kaye) i det ocuperade Frankrike under andra världskriget.

Där kan det mesta hända och mest galenskaper med modiga fransmän i motståndsrörelsen och talna, tokiga, förvirrade Tyskar samt en massa andra mer eller mindre virriga personer.


En lista från [Cafe Rene: An 'Allo 'Allo Web Site] över skådespelare och deras rollfigurer.

Leading Characters:
PartActor
The French:
Rene Francois Artois
(and his twin brother Rene)
Gorden Kaye
Edith Melba ArtoisCarmen Silvera
Madame Fanny La Fan (Edith's mother)Rose Hill
Yvette Carte-BlancheVicki Michelle
Maria Recamier (series 1-3)Francesca Gonshaw
Mimi Labonq (series 4-9)Sue Hodge
Michelle "of the Resistance" DuboisKirsten Cooke
Monsieur Roger Leclerc (series 1-5)Jack Haig
Monsieur Ernest Leclerc (series 6-9)Derek Royle (series 6)
Robin Parkinson (series 7-9)
Monsieur Alphonse ("Swiftly, and with style")Kenneth Connor
The Germans & Italians:
Colonel Von StrohmRichard Marner
Lieutenant Hubert GruberGuy Siner
Captain Hans Geering (series 1-4)Sam Kelly
Captain Alberto Bertorelli (series 4-7)Gavin Richards (series 4-6)
Roger Kitter (series 7)
Private Helga GeerhartKim Hartman
Herr Otto FlickRichard Gibson (series 1-8)
David Janson (Series 9)
Herr Engelbert Von Smallhausen (series 2-9)John Louis Mansi
The British:
Officer (Captain) Crabtree (series 2-9)Arthur Bostrom
RAF Flight Lt. Fairfax (series 1-7)John D. Collins
RAF Flight Lt. Carstairs (series 1-7)Nicholas Frankau

Jag bara älskar den här serien.



En annan rolig serie är Hogans hjältar (originaltitel: Hogan's Heroes).


Av Jan Sandström - 2 januari 2013 11:22

Så börjar livet återvända för de som arbetar.

Bärgaren kommer och/eller lämnar bilar på måleriet tvärs över.

Jag vet inte hur många vändor de gör varje dag men det måste vara en lönsam verksamhet det där med bilreparationer.


Eljest är det som vanligt, straxt över 0-strecket på termometern och det snöar lätt.

 

Småfåglarna svärmar runt automaterna och de större fåglarna söker frön som ramlat ned på snön eller det jag slängt ut.

Nu är det sådant väder att jag inte slänger ut frön, det gör jag när det börjar frysa på igen och fröna inte bara sjunker ned.


Snart är det trettonhelgen och då ser jag fram emot revyn från Fredriksdalsteatern, den som Nils Poppe började med och nu Eva Rydberg driver vidare i Poppes anda.

Till sommaren kommer de att visa 'Allå, 'allå, 'emliga armén eller 'Allo 'Allo! som originalet heter.

Det där med emliga armen är något vi svenskar hittat på.

Jag älskar den serien och baje mig om jag inte ska se den igen efter alla Star Trekavsnitt.

Mer om detta framöver.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards