jans

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Jan Sandström - 11 januari 2013 16:36

Strödde ut lite solrosfrön på snön för att locka fram några fåglar.

Och visst är den fin Domherren.

 

Men jag kanske skulle montera kameran ute och använda fjärrkontroll, det blir inte riktigt perfekt genom fönsterrutorna.

Av Jan Sandström - 11 januari 2013 14:59

Filmen som gick på Kanal Global tidigare var som andra gamla filmer, ganska underhållande.

Adolf klarar skivan kan man läsa om här.


Det blir mer film i kväll på Kanal Global.

17:10 Sten Stensson kommer till stan (1945), älskar Poppefilmerna

18:50 Beredskapspojkar (1940)

och

20:20 Åsa-Nisse (1949), (heter bara det) det här är filmen med hemsystern som ska jobba hos de gamla gubbarna i byn men blir kär i Bertil Boo. Men den här vet jag inte om jag ser, har ju alla filmerna på DVD och den här gick för inte så länge sedan på SVT.

 

Tyvärr är inte filmerna textade på Global för det vill jag ha då det många gånger är svårt att höra vad de säger.

Ljudet brukar inte vara det bästa.

Då föredrar jag SVT och textning via text-TV.

 

Av Jan Sandström - 11 januari 2013 12:37

-Jag tror det är dags att vi försöker få vår dotter gift, Jan.
-Låt henne vänta tills hon hittar den rätta.
-Den rätta, så hustrun. Så länge väntade då inte jag...

Av Jan Sandström - 11 januari 2013 12:20

12:15 Adolf klarar skivan

Har redan börjat på Kanal Global.

Av Jan Sandström - 11 januari 2013 11:54

Har beställt 6 påsar pellets till kaninen så nu gäller det att han inte vänder magen i vädret i morgon.

Men att jag inte hittat Stigtomta kvarn tidigare, klart billigare att köpa där än affärerna i stan.

Men man kan å andra sidan inte gå in och köpa en liten påse.


Det är som när jag hade mina undulater då jag köpte frö säckvis, 20 eller 25 kg vägde säckarna jag släpade hem men har man 17 fåglar gick det åt lite frö   

Men vad gör man inte för sina små vänner.

Av Jan Sandström - 11 januari 2013 10:51

Det verkar som att Granngården inte längre har detta, bara de andra Lottie Havre & Vetekli och Lottie Maskros & Linfrö.

När man frågar varför såger de att det är så liten åtgång på Lottie morot & äpple men varför är då nästan jämt tomt på den hyllan.

Jag har aldrig sett att de andra är slutsålda bara Morot.

Likadant när man läser på nätet i olika forum så är Lottie morot & äpple slut medan de andra finns i överflöd, t.o.m i stora förpackningar.

Men jag hittade ett ställe på nätet som säljer, och halva priset mot Granngården. 25:- mot 49:- gör en viss skillnad.


Företaget heter Stigtomta Kvarn och frakten är endast 53kr så helt klart lönsamt att köpa kaninmaten därifrån, ska kolla om de har till mina andra djur.

Av Jan Sandström - 11 januari 2013 10:44

Jo det har jag faktiskt, det är Jan men så var det inte när jag var ung, då fanns endast Evert i kalendern och hur kul var det då.

Gråtrist dag idag men måste ändå ut för att se ifall Granngården fått hem kaninmaten, den var slut förra veckan.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards