jans

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Jan Sandström - 12 januari 2013 21:07

Ingen bra kombination för jag blev så dödligt trött, men det är alkoholen och medicinerna som är illa tillsammans.

Tydligen blåser det en nordlig vind nu för det drar förskräckligt här vid datorn.

Har ju ett sånt där gammalt pivåhängt fönster som inte är direkt tätt fast jag har rejpat visa delar men det är en tid sedan för tejpen har lossnat på stora ställen.

Men då håller jag mig kanske vaken 50 minuter till   

Av Jan Sandström - 12 januari 2013 10:41

Jag börjar tro att det är mitt bakupprogram som gör så att webbkameran strular.

Ibland vill det programmet inte fungera. Så en bild från lilla Lumix i stället.

 

Det är en fin dag idag, solen skiner och himlen är blå men lite kallt, just nu -17,2° utanför fönstret.

Och småfåglar överallt men det är väl för att jag strött ut frön överallt   


Och ungarna stack till skidbacken i Vännäs. Inte Peter han drog till Timrå på Hockey, han jobbar ju med att filma hockeymatcher.

Så det är "bara" jag och Peters Anna samt husdjuren här hemma.


Tror jag tar en stund i soffan med nya boken "Från Man till Människa".

Ont

Av Jan Sandström - 12 januari 2013 09:44

Vaknade i natt vid ½3-tiden och hade ordentligt ont i händerna och höger knä där någon körde in en kniv som freds om hela tiden. Men efter någon timme så måste jag ha somnat ändå.

Att sedan katten höll på med sitt ut och in halva natten gör inte sömnen bättre, snart skaffar jag en kattlucka.


Men det är lördag och det är KALLT, "styvtuttväder" som jag läste i en ungdomsbok, kommer inte ihåg vilken men det var någon tjejbok.

Kallt är det och Maria jublade över att då blir de ensamma i slalombacken   


Varför fick jag inte "normala" barn som ligger bakfulla och är ute på stan på nätterna rännandes mellan krogarna.   


Jag återkommer straxt, ska göra kaffe.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards