jans

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Jan Sandström - 13 januari 2013 18:59

Sitter bara och slösurfar och har Star Trek Enterpice på andra monitorn.

Av Jan Sandström - 13 januari 2013 15:45

Kul med nya ord, lärde mig det här i boken jag läser, har suttit hela eftermidan och dagen med den.

Fast egentligen vet jag inte om jag tar till mig nya ord så där direkt.

Cillat, nä då låter det bättre med slöat i soffan fast det har jag inte heller gjort då jag suttit och läst.

Inger har varit hemma på timmar och drog iväg till jobbet igen.

Hur 17 kan de stå ut med dessa arbetsvilkor med delade turer mitt i dagen.

Tidigare var det endast på en helgdag men nu är det mitt iv veckan der har så.

Skönt att man inte har något arbete ibland, tror jag ska ta igen lite sömn en stund.

Eller så blir det boken där jag kan sitta och sova ett tag.

Av Jan Sandström - 13 januari 2013 11:43

Botemedlet mot särskrivningar


Finns det något värre än dessa särskrivningar. Speciellt i kommentarsfälten på vk.se

En del personer verkar ju inte kunna någonting eller så försöker de bara jävlas, och det lyckas de fint med.


Men DU som inte kan språket,


En grej? Ett ord!

Av Jan Sandström - 13 januari 2013 09:31

Ännu en   natt med  ( =ONT)

Men som vanligt somnar jag frammåt 4-5-tiden men det är så dags det då jag har klockan som väcker 6 för pillerna och så vaknar jag vid 8 igen.

  skulle va ute och inne och gärna samtidiigt som katter brukar och så gör han nu också.

Kallt ute och ingenting att göra inne, kanske ska ställa ut hans klätterträd och hans grejer.


Men det ser ändå ut att bli en vacker dag men kall, -19,6° utomhus.

 

Och mina vänner gillar solrosfrön men bäst är ändå jordnötterna.


Nu kom Gunnar in igen och jag ska väcka de andra husdjuren, kanske tar jag en dusch om jag orkar, eljest blir det soffan och Claes Smidt / Sara Lund bok "Från Man till Människa".

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards