jans

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Jan Sandström - 15 januari 2013 20:18

Jag fick lov att grymt nog lyfta bort Gunnar från mina ben så nu sitter jag här med en kopp kaffe och har startat ett avsnitt av Star Trek medan jag slösurfar och svarar på några mess.


Läste klart boken Från Man till Människa, den kan jag verkligen rekomendera för den som inte tror sig ha några fördomar, även alla andra kan den vara nyttig för.


Erik kom förbi och hämtade bilen och Maria för att åka till Vännäs och åka slalom och det är säkert skönt för det har blivit betydligt varmare, just nu -6,8° och den stiger hela tiden, när ska det vända och bli kallare igen.


Av Jan Sandström - 15 januari 2013 19:25

Det är tydligen väldigt skönt i mitt knä.
Men nu har jag läst ut boken.

Av Jan Sandström - 15 januari 2013 14:02

Jag blir bara så less på nyheterna nu påstår att det är halka och tät dimma som orsakat den stora olyckan.

Det är endast för hög hastighet och dåligt avstånd som gör så att dessa stora seriekrockar uppstår.


Jag kan personligen inte förstå hur man i hög hastighet kan köra i dimma när man inte ser handen framför sig eller på sin höjd ser bakljusen på bilen framför och då ligger den kanske bara på 1 sekunds avstånd.

Klart som korvspad att den kör in i framförvarande och sedan är det ett faktum, masskrock.


Men att tät dimma och/eller halka ORSAKAR är helt galet.

Av Jan Sandström - 15 januari 2013 13:27

Fick hem de tre böckerna, i form av ljudböcker och mp3 så nu är de klara enligt mina mått.

Namnbyten på filerna och ID3-taggarna för att passa min MP3.

Den första boken "...av honom" har jag redan avverkat så nu återstår de två andra "...av mörker" och "...av frihet".


Men nu blir det Från Man till Människa

Av Jan Sandström - 15 januari 2013 11:23

SVT1 - 14.25-16.00 · Svensk långfilm från 1957.
 
Från:
 
Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

Dan Andersson och hans bror Karl-Anton växer upp i ett fattigt och gudfruktigt skollärarhem i Bergslagen. Dan leker mycket med skomakarns Marja Lisa.
Som vuxen har Dan blivit en ofta anlitad talare vid nykterhetsmöten. Men han vantrivs med denna sin roll. Han ser sig som en mänsklig automat med uppgift att uttala daltande budskap till mötespubliken före dansen. Vid ett möte har han fått nog. Härmed håller han sitt sista nykterhetstal, meddelar han.
 
Mer i Svens Filmdatabas.

Av Jan Sandström - 15 januari 2013 10:55

Jo vi hade det skönt i natt jag och Inger (Jag och Gunnar har det ofta skönt i sängen men på ett annat sätt) för vi hade ett hett skönt samlag.

MEN, varför ska jag få så    ont efteråt, det värke och molade i händerna flera timmar innan jag somnade inte föränn efter 3. Jag har fortfarande ordentligt ont så det är ingen toppendag direkt.

Att sedan Gunnar kom och väckte mig vid 5 och var kelsjuk som 7 där han stod på bröstet, kurrade och bara trampade med tassarna, till slut fick jag han till att krypa in under täcket där han låg i 20 minuter.


Så jag är ganska mör i kontoret idag, Inger börjar jobba kl 1 och då blir det boken i soffan då jag inte ser matinéfilmen, vilken det nu är, återkommer med det.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards