jans

Alla inlägg under februari 2013

Av Jan Sandström - 4 februari 2013 10:11

  för radio Västerbotten som spelar sönder viss musik.

Nu är det musiken från Skyfall som spelas i stort sett varje timme om inte oftare.

Har de ingen samordning på radion som begränsar och varierar musiken, tydligen inte.


OCH  efter varje hel timme har de någon påannonsering för kommande program och när de pratar har de en trummaskin som dundrar på i bakgrunden, eller de pratar i bakgrunden av trummandet.

Tycker de att det är häftigt eller, det är enligt mig bara patetiskt löjligt och för man hör inte vad de säger.

Tur man kan byta till P1 ibland.

Av Jan Sandström - 4 februari 2013 10:05

Av en viss anledning känner jag mig trött idag.

Kan det bero på att jag sovit dåligt, men det har jag egentligen inte gjort, bara en kort natt.

När jag äntligen somnade så har jag sovit gott, tror jag i alla fall.

Nu vill jag bara bli kvitt denna hosta som ungarna smittade mig med.


Det har börjat snöa och sista gången Gunnar kom in var han ganska blöt men nu har han lagt sig här hos mig i fönstret.

Nä jag ligger inte i fönstret utan sitter på stolen bredvid.

Temperaturen har stigit kraftigt här på morgonen och nu är det bara -1,6°.

Men det snöar och blåser.

 

Av Jan Sandström - 3 februari 2013 23:59

Det blir en jobbig natt känner jag.

OM det är väderomslaget till mildare och SNÖ vet jag inte men tror det.

Har bara så   ont i fingrar och knän, främst det högra som det skär som en kniv i så det blir en sömnlös natt.

Så fort jag stannar av och försöker ligga still börjar det igen men är jag uppe och smårör mig känns det en aning bättre.

Av Jan Sandström - 3 februari 2013 20:17

Har TV11 på och slötittar lite men vad det är reklam avbrott.

Tror det är 50% av tiden som det är reklam.

Av Jan Sandström - 3 februari 2013 17:13

Reklam från sminkföretag på TV.

Nya ännu längre och tjockare ögonfransar men har de inte blivit perfekta snart.

Ögonfransarna kan väl ändå inte bli hur långa och täta som helst.


Och det perfekta diskmedlet uppfanns väl för många år sedan.

Disken kan ju inte bli renare än ren för nu är den väl steril.

Av Jan Sandström - 3 februari 2013 16:02

Erik ringde och ville kolla lite möbler så det gjorde vi i två timmar.

Kollade soffor och annat men förvånansvärt många var ute och gjorde samma sak.

Vi har också funderat på en soffa men det är så svårt att hitta något passande.

Men något åt det här hållet kanske så kan jag sitta och läsa men med min tur tar katten den delen till sin säng.

 

Fast jag gillar inte att soffor idag ska ha en massa lösa kuddar som ryggstöd så att man mer ligger än sitter.

BTW så kostar den endast 8490:- på Hermansons möbler (eller Mio som det heter nu), Mariedal, Umeå.

Av Jan Sandström - 3 februari 2013 10:13

originalbilden.

 

Så farligt hotfullt ser det ändå inte ut   

Av Jan Sandström - 3 februari 2013 10:09

Fåglarna av Alfred Hitchcock är ju en klassiker och visst kom jag att tänka på den när det ser ut så här i björkarna här utanför fönstret.

 

Fullt med svarta fåglar som bara väntar på att jag ska gå ut och fylla fågelautomaterna.

Men så lättlurad är jag inte.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards