jans

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Jan Sandström - 1 mars 2013 17:05

I morgon lär det komma SNÖ, det vita som vräker ned från himlen eller kommer flygande horisontellt med marken och lägger sig där man minst vill ha den.

Snö kan få ramla ned i skidbackarna och ingen annanstans.

Det är kanske det jag känt och känner av i knäna.


Av Jan Sandström - 1 mars 2013 14:12

Skulle åka iväg för att slänga gamla spisen samtidigt som jag skulle besöka Apoteket och hämta Tomas med 2 till ned till stan.

Men jag skippar spisen, fick ingen bärhjälp med mig så det blir bara hämta Tomas, kanske åker jag till Apoteket först.

Jag blev plötsligt så slö och lat av mig, skulle helst bara vilja ta en lur på soffan.

Av Jan Sandström - 1 mars 2013 10:35

...men det verkar inte katten insett.

Igår låg han och sov hela dagen bokstavligt talat, någon gång under morgonen kom han till min säng, 06:00 låg han hos mig, även när jag steg upp vid 8, sedan gick ungarna förbi han under dagen och klappade han.

Först 21:00 behagade han stiga upp. Gäspa stort, sträcka på sig och gick ut en stund.

Så minst 15 timmar låg han på min säng så den måste vara skön.

Jag släppte in han vid 3-tiden i natt eljest har jag sovit tungt på ett litet vitt piller som jag tog i går kväll.


Idag är vädret sissådär, solen skiner ibland genom molnen men det är kallt igen.

-4,1° och vindmätaren har frusit fast igen. Vad 17 ska man göra med den?

 

Det är roligt att gå tillbaks och kolla bilderna hur det tinade på förrådstaket.

I går var det helt rent men nu har det kommit lite snö till Marias stora glädje och min förtvivlan.

Vägen höll på att bli bar och det suger i MC-tarmen men mitt högra knä hänger liksom inte med idag, det värker i det.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards