jans

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Jan Sandström - 2 mars 2013 18:42

Nu kom plogbilen förbi och lade av en vall på uppfarten, ska bara dricka upp kaffet så går jag ut och kör undan snön.

Av Jan Sandström - 2 mars 2013 14:13

Det drar ihop sig till att vi blir insnöade, i och för sig är jag insnöad sedan länge men nu är det av den vita skiten.

 

Av Jan Sandström - 2 mars 2013 14:09

Jag börjar tvivla på mätresultaten.
Snart hittar de väl häst-DNA i vatten också.

Finns det något de inte hittat hästkött i förutom köttpajen på Island.
Men jag ger mig den på att de kommer att hitta DNA från häst i allt kött som testas.


Så stämmer verkligen testresultaten eller kommer de snart fram till att allt var fel.

Det är som när de DNA-testade personer och fick fram en kvinna i alla tester.

Det visade ju sig senare vara från fabriken där hon jobbade, hon satt och snurrade fast bommulstussen på träpinnarna som användes vid testerna, utan handskar   

Av Jan Sandström - 2 mars 2013 11:10

Snöhelv...et.

Det yr så man ser inte ut ibland.

 

Men kameran verkar kunna se igenom snöyran.

Av Jan Sandström - 2 mars 2013 09:13

Snöeländet, kunde det inte fått fortsätta vara varmt och skönt så att snön försvann ned i avloppen.

Nä nu blir de till att starta snöslungan i kväll gissar jag.

Men skönt ändå att man kan sitta inne i goa värmen.


Just nu -6,0° men snön yr från taken då det blåser runt 10 m/s från SydSydOst, säg sydlig vind ungefär.

Småfåglarna flyger i skytteltrafik mellan buskarna och jordnötsskålen. Måste fylla den igen.

 

Jag fick med en liten pippi uppe till höger.

 

Vet inte om han stötte på motvind ovanför taket.


Nu ska jag väcka mina fåglar, kanin och sköldpaddan här hemma.

Katten han ligger bara och sover på fönsterbänken och Inger läser tidningen och dricker sitt te i köket.

Maria cyklade tidigare iväg till en tenta, tror jag det var.


God lördagmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards