jans

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Jan Sandström - 3 mars 2013 21:28

Jag har snickrat ihop en ny sida på vår webbsida.

Den handlar om vår badtunna vi köpte i fjol och som jag ska ordna vattenrening på här i vår/sommar.

http://sandstrom.vasterslatt.se/badtunnan.html


Välkommen dit och se mig naken  

Av Jan Sandström - 3 mars 2013 13:33

...att vk.se skulle ta in det jag skickade in tidigare idag.

 

Av Jan Sandström - 3 mars 2013 10:20

...för alla de som bara lägger sin snö utanför plogkanten,   och bara till höger om sin infart så att nästa granne får det in på sin uppfart.  


För att inte tala om vägen som blir smal eller som en minigolfbana.


  Må loppor från tusen kameler drabba dina armhålor.  

Av Jan Sandström - 3 mars 2013 08:51

(Tänker att jag ska skriva i rubriken hur många bilder inlägget har då dessa inte följer med till Fejsbook, är det något ni blir hjälpta av?)


...för den här gången, men prognosen från YR säger mer nederbörd måndag morgon till tisdag morgon.

Men de kan ju ha fel, det kanske är hela veckan.

Jag skottade i alla fall av igår och tog mig ända upp på altan med slungan.

Måste ju hålla rent så att Gunnar kan gå runt huset och samtidigt tog jag bort snön utanför fönstret.

Det hade drevat på baksidan så det var mellan ingenting till över halvmetern.

  Utanför fönstret innan jag rensade.


Fågelborden var fulla med snö så fåglarna hittade inte igen dem i morse.

Det grämer mig att jag inte gick ut i går och rensade så hela morgonen fick de små vara utan mat.


Nu är det lugnt men mulet, -6,5° och vitt på marken, ett fint mjukt snötäcke, Usch.

 

Innan så hade gräsmattan töat fram där jag skottat och vägen höll på att bli bar.

Så fram emot att ta fram hojen men det är kanske bara en månad till den dagen.


Det blev inget piller igår så jag somnade väldigt sent, eller tidigt hur man nu ser på klockan.

Men jag ska ju inte åka skidor så vad gör det om jag sover dåligt natten innan Vasaloppet.

Inget jag ens är intresserad av, inte så att jag sitter bokad framför TVn.


Nog för den här gången, jag återkommer under dagen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards