jans

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Jan Sandström - 4 mars 2013 16:11

Skänt att ha kommit hem igen efter att ha varit ute och handlat, men mest bara tittat.

Gamla spisen blev vi också av med på återvinningen.

Men vi passade också på att fika, vi delade på en räkmacka och ett glasswinerbröd men Inger fick ha sitt te för sig själv, jag drack kaffe.

Men nästan 150:- för två fika, tur man inte går ut varje dag. ICAs pullverkaffe är billigare här hemma och lika gott.


Fick ett litet mess från Orion på min Facebook.

En bild från http://www.facebook.com/roligahistorier

 

Den var bara så där lagom småfräck.

Av Jan Sandström - 4 mars 2013 08:59

...att hitta nya rubriker här i bloggen.

Jag kan ju inte börja med ett Godmorgon i första inlägget varje dag, eller det kanske jag kan göra.

Något som däremot lockade läsare var att erbjuda er att få se mig naken   

Visserligen var det ingen direkt fräck bild men någon vet jag har reagerat på en av bilderna.

Men vad är det för hemskt med nakenhet, det finns två sorter av oss människor och alla vet väl hur vi ser ut.


Det är i alla fall måndag morgon eller förmiddag, när går förresten gränsen?

Måndag morgon och det var kallt i natt, -21,3 °C klockan 23:49 men nu är det "bara" -8,3°C, rättelse, -8,0°C för den tickar uppåt varje avläsning från givaren.

Det småsnöar och är allmänt grått även om det är ganska ljust ute.

 

Nu startade en av mina parakiter sin morgonsång, tror det är Nisse, ett väldigt skrikande ibland men roligt att se hur de andra två börjar svassa runt Nisse när han kör sin morgonsång då jag väcker dem.

Och att de inte blir hörselskadade, det kanske de är för hans ljudvolym är hemsk och de andra sitter med huvudena några cm. ifrån han.


Nu tror jag det blir en påtår innan jag väcker husdjuren och Inger är hemma så då är det arbetsdag för mig.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards