jans

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Jan Sandström - 10 mars 2013 20:03

...Morden i Midsomer. Det kan jag slötitta på.

Det sänds på TV8.

Aha det är det avsnittet, det med "spionkikaren" mitt på allmäningen.

Av Jan Sandström - 10 mars 2013 19:39

Först ute och handlade med Inger, vi passade även på att tigga fika hos vänner på Teg, god tårta men inget vidare kaffe. ICAs snabbkaffe är godast   

Vi hann inte hem innan först Peter ringde om att ha bilen, en tag senare ringde Erik och efterlyste oss men då var vi nästan hemma efter att ha handlat lite på ICA.

Ungarna skulle upp till NetonNet så jag följde med dit, alltid kul att kolla i elektronikaffärer.

Men jag köpte inget särskilt, tittade på en ny TV men ingen passade mina önskemål.

Den jag har börjar bli lite dålig, bilden flimrar så på en del kanaler så den kanske börjar ha gjort sitt.

Det är ju drygt 22 år sedan jag köpte den, rent av 25 år kanske.

 

Fjärrkontrollen hänger inte heller med alla gånger.


Kopplingen till Facebook hade försvunnit igen, det händer ibland att den gör så.

Av Jan Sandström - 10 mars 2013 10:40

Jag blev fast med ett korsord nu på mogonen.

Vädret är skapligt, lite sol lite moln men det snöar då inte.

En temp på -6,1° och sakta stigande men det var kallt i natt, -23,9° hade vi 00:59

 

Om ett tag ska jag iväg och köpa en dammsugare till Peter och Anna på Elgiganten.

Det får bli deras inflyttning/utflyttningspresent för den här gången ska de väl inte komma tillbaks om ett par månader.

De två tidigare gångerna har de bott i andra hand i 4-6 månader i stöten.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards