jans

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Jan Sandström - 12 mars 2013 19:35

Nä det är bara att glömma, är på tok för rädd om mina fingrar.

 

Av Jan Sandström - 12 mars 2013 16:38

Så det borde vara ett litet bevis på att jag gillade filmen   

Av Jan Sandström - 12 mars 2013 14:23

Trött på det mesta och trött så jag tror att jag kommer att missa en del av filmen som jag bara sitter och väntar på.

En ½-timme kvar till den börjar.

Tänkte vänta med kaffe till dess, har redan druckit    redan.

Av Jan Sandström - 12 mars 2013 10:29

SVT1 14:55--16:20 Magistrarna på sommarlov


Vårterminen är slut i Agda Löfbecks samskola, sommarlovet står för dörren. Men både Inga och Acke Danell har underbetyg att läsa upp över sommaren och rektorskan har utsett sin son Göran att vara informator för dem ute på Laxarö i Stockholms skärgård.
Själv far rektorskan ensam på semester till Marstrand men på Laxarö är hennes man rektorn, åtskilliga av skolans lärare samt "informatorn", vilken alls inte är Göran, ty han har i sista stund övertalat vännen Gösta att överta jobbet.
Men Gösta upptäcker snart att han är lika dålig i matematik som sin elev Inga, så slutligen blir det i stället rektorn som lär henne geometri mot att hon lär honom sjunga swing. Ty det musiceras mycket på denna glada sommarö -- ända tills rektorskan plötsligt uppenbarar sig, fylld av helig indignation.
Men allt löser sig till allas belåtenhet och den falske informatorn och Inga sitter till sist nere vid sjön och glömmer alla matematiska bekymmer i en liten duett med texten "En liten smula kärlek".

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas


I går såg jag inte filmen "Gårdarna runt sjön"

Av Jan Sandström - 12 mars 2013 10:24

Två drunknade i biljakt

Nu blir det väl ett jävla gnäll på den som beslutade om att höja bron och att det är hans fel att de körde ned i vattnet.

Det skulle inte förvåna mig det minsta att de kommer fram till att de var drogpåverkade.


Av Jan Sandström - 12 mars 2013 10:12

...det är de här och ett antal fler små gröna figurer.

Snart ser man inte ut genom fönstren för alla blomlådor.

   

Fråga mig inte vad det är för något.

Av Jan Sandström - 12 mars 2013 09:10

Jag är inte på världens bästa humör idag så det kan bli en hel del gnällande pådet mesta idag.

Ont i kroppen har jag mest lite överallt.

Kallt är det ute, -7,3° och gråmulet, blåser gör det också med lite över 7 m/s.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards