jans

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Jan Sandström - 16 mars 2013 19:28

Jag blir så less på min dator.   

Jag tror den fått ett eget liv och för som den själv vill.

Den stänger av sig själv. Plockar ned eller stänger ned fönster för fönster och slår till slut av strömmen precis som när man trycker till på strömbrytaren.

Såvida jag inte har Firefox igång för då frågar den först om jag vill stänga alla flikar och då kan jag avbryta. 

Den frågar titt som tätt om jag vill spara webbsidor med [Spara som].  

Den kan scrolla sidor upp, ned, höger, vänster om det så är webbsidor eller en kalkyl.

Det kan hända såväl när den nystartat som när den varit igång ett helt dygn, ibland fungerar den felfritt.

Det spelar ingen roll vilket program jag för stunden använder, i ordbehandling kan den sätta in valfia tecken, men oftast siffran 8.  


Jag har...

...testat annat tangentbord och mus.

...bytt till ny hårddisk och installerat om hela C:

...testan att byta RAM-minnet.


Snart åker jag och köper en ny dator för det är grymt irriterande när något händer då jag betalar räkningar, sitter och skriver något och inte sparat titt som tätt.


Som sagt, SNART blir det en ny dator eller moderbord och CPU

Av Jan Sandström - 16 mars 2013 17:23

Om jag målar k--en svart med mascara så borde den bli skitlång   

Ska man tro på reklamen så.

Av Jan Sandström - 16 mars 2013 17:03

Nu tror jag att jag stannat av och kan ta det lugnt.

I morse var jag ut med bilen och nu fick jag köra hem Erik som vurpat i skidbacken och skatat sitt oskadade knä.

Däremellan har jag  -ats med kanalinställningarna på min nya TV.

Av Jan Sandström - 16 mars 2013 08:51

Lördag och då är det bra på radion emellanåt.

Kallt ute, -8,5° och jag ska köra Peter till Ersboda efter frukosten.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards